Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 25. februar 2016

Ghosted: Haunted Heist af Joshua Williamson

"Jackson T. Winters is one of the greatest criminal materminds to ever live... except he's rotting in jail after his last doomed score. But when a filthy rich collector breaks Winters out, he's tasked to put together an elite team of paranormal experts to do the impossible: steal a ghost from a haunted house of horrors! (fra tegneseriens bagside)."




Ghosted: Haunted Heist er en blanding af horror og den klassiske haunted house spøgelseshistorie med et lille tvist. Vi følger forbryderen Jackson T. Winters, der får tilbudet om at bruge hans kriminelle evner på at hjælpe en yderst rig samler mod at få hans frihed tilbage og en pæn bunke penge. Jackson samler derfor et team af "eksperter" indenfor for det paranormale felt, og sammen besøger de det hjemsøgte hus for at skaffe et spøgelse til den rige samler.

Jeg læste Ghosted: Haunted Heist på en lille time og jeg fandt det en udemærket og fint underholdende graphic novel. Spørgelseshistorien var okay, og havde et ganske fint tvist.
Jeg synes aldrig rigtigt at den blev helt skræmmende, men den havde nogle fede scener indimellem, der godt kunne snige sig i nærheden af noget rædsel.

Karakterne synes jeg blev lidt stereotype i det. Vi møder bl.a. den synske, mystiske pige og skeptikeren, Det er tit typer der bliver brugt i spøgelses/horror historier, men jeg synes godt det kunne have været udført lidt mere elegant i denne historie og at der kunne have været lidt mere kød på karakterne generelt.

Jeg kunne godt lide tegnestilen, som jeg synes passede godt til historien. Jeg ved endnu ikke om jeg vil læse videre i serien, men det kan da være at jeg låner den næste i rækken fra biblioteket på et tidspunkt.

Ghosted: Haunted Heist er en graphic novel der befinder sig på det jævne og er ganske fin underholdning, hvis man lige har en time til overs.




3/5 stjerner

Ghosted: Haunted Heist (Ghosted #1) af Joshua Williamson, tegnet af Goran Sudzuka og Miroslav Mrva
Forlag: Image Comics
Udgivet: 2013
144 sider

Ingen kommentarer:

Send en kommentar