Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 2. februar 2016

Januar 2016


Januar blev måneden hvor jeg oprette denne bogblog, med hjælp og vejledning fra min gode veninde Iben. Jeg glæder mig til at se hvad fremtiden vil bringe for denne blog. Jeg fejrede også min 29 års fødselsdag. Det var en rigtig hyggelig dag. Sidst men bestemt ikke mindst fik jeg læst en god stak bøger.

I januar læste jeg 22 bøger, heraf var 10 lydbøger. Jeg købte ikke nogle bøger i januar, men fik Valhalla - Den samlede saga bind 4 & bind 5 af Peter Madsen i fødselsdagsgave.

Januars bedste læseoplevelse: De bedste bøger jeg læste i januar var A Court of Thorns and Roses af Sarah J. Maas, en vidunderlig eventyrgenfortælling og Deadline af Mira Grant en action packed roman om zombier og konspirationer. Og jeg vil helt klart læse videre i begge serier.

Januars mest skuffende læseoplevelse: Det var nok Den hemmelige elevatorskakt af Lemony Snicket, som jeg hørte på lydbog. Den strakte sig i langdrag, handlingen stod i stampe og generelt var den en gentagelse af de tidligere bøger. De sidste bøger i serien En ulykke kommer sjældent alene er ikke oversat til dansk, men lige nu har jeg heller ikke den store lyst til at læse videre i serien. Jeg vil gerne vide hvad der ske, men bøgerne er utrolig gentagende, og Sunnys (en af hovedpersonerne) måde at tale på var sjov i de første par bøger, men ikke længere. Men nu må vi se hvad der sker.

Mine planer for februar er at genlæse Pride and Prejudice af Jane Austen. Jeg har længe haft lysten og nu skal det være. Derudover vil jeg gerne læse videre i nogle serie deriblandt sidste del af Newsflesh trilogien - Blackout af Mira Grant, samt de to sidste bind i The Black Magician trilogien - The Novice & The High Lord af Trudi Canavan.

Læste bøger:
Sarah J, Maas: A Court of Thorns and Roses (A Court of Thorns and Roses #1)
Dennis Jürgensen: Kadavermarch - lydbog
Signe Fahl: Hels rejse (Den 6. bog om Satan)
Lemony Snicket: Den onde greve (En ulykke kommer sjældent alene #1) - lydbog
Mira Grant: Deadline (Newsflesh #2)
Lemony Snicket: Slangeværelset (En ulykke kommer sjældent alene #2) - lydbog
Lemony Snicket: Tårepersersøen (En ulykke kommer sjældent alene #3) - lydbog
Lemony Snicket: Savværket i Sorgenfuld (En ulykke kommer sjældent alene #4) - lydbog
Lemony Snicket: Kostskolen i Kummerstrup (En ulykke kommer sjældent alene #5) - lydbog
Dennis Jürgensen: Overlevelseshæfte - lydbog
Melissa Panarello: 100 tag med hårbørsten før sengetid
Andy Weir: Diary of a AssCan
Lemony Snicket: Den hemmelige elevatorskakt (En ulykke kommer sjældent alene #6) - lydbog
L. G. Jensen: MilkyWay Mead; Sanddæmonen
Trudi Canavan: The Magicians' Guild (The Black Magician Trilogy #1)
Zoe Sugg: Girl Online On Tour (Girl Online #2)
Lemony Snicket: Den lede landsby (En ulykke kommer sjældent alene #7) - lydbog
Richelle Mead: Soundless
L. G. Jensen: Det forbandede totem (Mestertyven Vips #1)
L. G. Jensen: Varulvejagten (Bulder & Brag #1)
Lene Dybdahl: Den sorte paraply - lydbog
Tove Ditlevsen: Samlede digte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar