Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 30. juni 2016

Juni 2016


Juni var til tider dejlig varm og andre gange ganske regnfuld. Den var også ganske travl til tider. Jeg har været til familiefødselsdag en smuk og dejlig varm Grundlovsdag. Jeg har læst korrektur på min lillebrors eksamensopgave.
En tirsdag var jeg med arbejde til temadag om Litteratursiden på Vejle Bibliotek. Det var ganske interessant, og de havde gratis bøger, som man bare kunne tage af. Så jeg fik et par stykker med hjem :) Jeg var inde og se Mig før dig i biografen sammen med en kollega, og ja, jeg fældede én tåre eller tredive. Jeg var til Garage/sommerfest med mit arbejde. Det var en virkelig sjov og hyggelige aften med rundblod, grillpølser, fællessang og softice. Jeg passede en venindes hund, og den var rigtig kær. Vi fik gået mange ture den dag.
Jeg fejrede Sankt Hans med familien, og det var også en ganske hyggelig aften, selvom om det regnede ind imellem, dog heldigvis ikke, da vi skulle brænde bålet af. Jeg har åbenbart været til mange sociale arrangementer i juni.
Der har dog også været tid til at læse. Ikke så mange bøger som i maj måned, og ikke så mange jeg kunne have ønsket mig. Men først i juni led jeg lidt af en form for læsetørste, hvor jeg ikke følte at jeg havde tid eller overskud til at læse. Jeg læste, men følte ikke at jeg blev færdig med noget. Men det gik heldigvis over igen, og nu føler jeg, at jeg har bedre overskud og større læselyst.

I juni læste jeg 24 bøger, hvoraf jeg valgte at opgive én af bøgerne. Af de 24 bøger blev af dem hørt som lydbøger.
Den kortest bog var digtsamlingen LOL-LITA af Sofie Diemer på blot 80 sider. Den længste bog var Færgen af Mats Strandberg på 474 sider.
Jeg købte 23 bøger, heraf var 3 af dem malebøger, som jeg glæder mig til at kaste mig over i min ferie. Derudover fik jeg 8 bøger igennem mit arbejde.

Junis bedste læseoplevelse:
Jeg vil fremhæve to romaner, som jeg synes var virkelige gode læseoplevelser. Den ene er Lord of the Flies af William Golding. En vigtig og barsk bog om, hvordan mennesket opfører sig over for hinanden, når civilsationen falder fra hinanden. Den anden roman var Færgen af Mats Strandberg, som er en gedigen horrorroman. Det var en god bog, og jeg satser på at læse meget mere horror i de næste par måneder.

Junis største overraskelse:
Det må være graphic novel serien Lumberjanes, som jeg læste de første tre bind af. Jeg synes den er noget helt særlig, og jeg glæder mig til at der kommer flere bind i serien.
En anden overraskelse var Mig uden dig. Jeg havde fået vide at den skulle være helt fantastisk, og havde lånt den af en veninde. Men da jeg startede på den, blev jeg ikke taget med storm, sådan som jeg havde håbet på, men jeg læste videre. Og hvor er jeg glad for at jeg gjorde det! Jeg ved ikke helt hvornår det vendte, men Mig uden dig endte med at blive en fantastisk læseoplevelse (og ja, jeg fældede en tåre eller to).

Junis mest skuffende læseoplevelse:
Jeg havde måske for store forventninger til The Magicians, og bevares nogle steder var den faktisk ganske interessant. Men det meste af tiden fandt jeg den bare dødkedelig, jeg brød mig ikke rigtig om personerne eller deres magi, og jeg nød ikke at læse den. Så jeg opgav den.
Jeg havde forventet mig meget af Road Rage af Joe Hill og Stephen King, men den indfriede dem bare ikke. Var var to historier i Road Rage, og det var klart nr. 2 jeg synes bedst om. Men tegnestilen var ikke mig og historierne var bare kedelige.
Jeg læste først om Den røde tråd på en hjemmeside om danske horrorudgivelser. Og det var også derfor jeg lånte den på biblioteket. Problemet med Den røde tråd er at den slet ikke er horror. I hvert fald ikke en horror jeg kan genkende eller bryder mig om - og jeg har læst meget horror. Jeg kan bare sige at den skuffede mig fælt.

Juli bringer tre ugers ferie. Så jeg skal rigtig nyde at komme helt ned i gear og forhåbentlig få læst en pæn stak bøger, når jeg en gang får udvalgt en stak. Jeg har lidt svært ved at begrænse mig på nuværende tidspunkt. Jeg har lyst til at læse alt lige nu, men da det jo ikke er realistisk, må jeg øve mig på begrænsningens svære kunst.


Læste bøger:
Dennis Jürgensen: Sagen om den brændende klovn (Spøgelseslinien #5) (lydbog)
Historier til drenge - ikke for piger (lydbog)
Warren Ellis: Injection vol. 1
Annette Herzog: Pssst!
Mariko & Jillian Tamaki: Den her sommer
Chris Riddell: Ada Goth og musens genfærd
Sofie Diemer: LOL-LITA
Rick Riordan: Lyntyven (Percy Jackson og olmperne #1) (lydbog)
Kelly Rimmer: Mig uden dig
William Golding: Lord of the Flies
Lev Grossman: The Magicians (The Magicians #1) DNF på side 228
Mats Strandberg: Færgen
Joe Hill and Stephen King: Road Rage
Kristoffer J. Andersen: Blandt danske galakser
Noelle Stevenson: Beware the Kitten Holy (Lumberjanes #1)
Vicki Pedersen: Den røde tråd
Noelle Stevenson: Friendship to the Max (Lumberjanes #2)
Noelle Stevenson: A Terrible Plan (Lumberjanes #3)
Jesper Ilum Petersen: Malkøbing museum
Sascha Christensen: Den ydmyge amulet (Humaran-trilogien #1) (lydbog)
Christian Guldager: Himmelpiraterne (SkyWorld #1) (lydbog)
Christian Guldager: Samleren (SkyWorld #2) (lydbog)
Christian Guldager: Øgleøen (SkyWorld #3) (lydbog)
Christian Guldager: Spøgelsesskibet (SkyWorld #4) (lydbog)



2 kommentarer:

  1. Sejt gået med de 24 bøger! Jeg nåede slet ikke så mange i juni, men til gengæld rundede jeg 100 læste bøger for i år, og det er jeg godt tilfreds med.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Godt gået med de 100 bøger ;)

      Slet