Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

lørdag den 22. oktober 2016

Read-A-Thon #3 - Oktober 2016


Klokken 12:05
Jeg har sovet længe i dag, eller så længe som jeg nu kunne. Lige om lidt skal jeg hente en pakke på posthuset samt handle det sidste ind. Mine bøger er klar, jeg har fundet tæpper frem og har indrettet min læsekrog hyggeligt. Og så er det bare at vente på at klokken bliver 14...

Klokken 13:51
Bruger ventetiden på at svare på Opening Meme:

1) What fine part of the world are you reading from today?
Jeg læser i min lejlighed i Østjylland

2) Which book in your stack are you most looking forward to?
Dem alle - men i særlig grad Den Faldne Djævel og Beauty

3) Which snack are you most looking forward to?
De cookies som jeg bagte i går.

4) Tell us a little something about yourself!
Jeg er bibliotekar, elsker bøger, katte, hunde og Disney.

5) If you participated in the last read-a-thon, what’s one thing you’ll do different today? If this is your first read-a-thon, what are you most looking forward to?
Jeg har deltaget flere gange. Denne gang vil jeg dog forsøge at få noget mere søvn, for det var i underskud sidste gang.

Klokken 14:00
Så er Read-A-Thon'et begyndt. Og jeg kaster mig fluks over min første bog som bliver Nick Clausens horror novellesamling Mareridt & Myrekryb. Helt perfekt til mit fokus på uhyggelige bøger i dette Read-A-Thon.
God læselyst til alle :)
Læste bøger: 0
Antal læste sider: 0


Klokken 15.40
Så fik jeg læst min første bog, Mareridt & Myrekryb. En fin underholdende novellesamling med gode gys. Nu tror jeg, jeg vil kaste mig over The Strain vol 1. Jeg har læst bøgerne tidligere, og nu vil jeg finde ud af om graphic novel serien er ligeså god.

Læste bøger: 1
Antal læste sider: 232

Klokken 16:55
Jeg har netop vendt de sidste sider i bog nr. 2. Jeg kunne godt lide dens artwork, men følte den var lidt sløv i optrækket, da den skulle præsentere alle karakterne og historien. Håber den bevæger sig hurtigere i de næste bind, når jeg engang kommer til dem.
Nu vil jeg kaste mig over endnu en novellesamling nemlig Sprækker af Teddy Vork og måske også komme igang med noget aftensmad. Det skal nemlig i ovnen.

Læste bøger: 2
Antal læste sider: 384

Klokken 20:39
Så blev den tredje bog læst. Jeg kendte godt en del af novellerne i Sprækker fra andre udgivelser, men de er stadig velskrevne og uhyggelige. Dertil var der nogle nye som jeg ikke havde læst før. De var også virkelig gode. Nu tror jeg, jeg vil afvige en smule fra min tbr og læse digtet The Nightmare before Christmas, som filmen af samme navn er baseret på.

Læste bøger: 3
Antal læste sider: 597

Klokken 20:55
The Nightmare before Christmas er en hel vidunderlig fortælling, der er flot illustreret. Lige hvad jeg havde brug for. Nu har jeg lyst til at se filmen, men det må vente til Read-A-Thon er fordi i morgen. Bonus info: hvis man har specialudgaven af The Nightmare Before Christmas er digtet på bonusmaterialet indtalt af Christopher Lee, og han gør et fantastisk arbejde efter min mening.

Læste bøger: 4
Antal læste sider: 645

Klokken 21:50
Jeg har netop vendt den sidste side i Monstre af Mathias Clasen. Den er en del af serien Tænkepauser, og handler sjovt nok om monstre :) Så den gik fint i spænd med mit horrortema. Det var fin læsning om monstre og horror med fokus på vampyren og zombien. Meget oplysende. Nu kan jeg ikke vente længere og vil derfor kaste mig over The Bloody Chamber.

Læste bøger: 5
Antal læste sider: 705


Klokken 01:25
The Bloody Chamber tog lang tid at læse, men god det var den. Jeg overvejer. om jeg skal gå i seng, men jeg vil gerne i gang med Den Faldne Djævel, så det bliver et kompromis, og jeg rykker læsningen ind i min seng. 

Læste bæger: 6
Antal læste sider: 851


Klokken 10:30
Jeg vågende omkring 7.30, men blev under dynen, hvor jeg læste Den Faldne Djævel færdig. Det var så godt og ondt at få den (endelige?) afslutning med. Nu vil jeg læse Beauty.

Læste bøger: 7
Antal læste sider: 1155

Klokken 12:55
Så blev jeg færdig med Beauty og hvor det bare et fantastisk eventyr. Jeg kan virkelig godt lide Sarah Pinboroughs fortælle- og skrivestil. Min sidste bog bliver Matilda. Jeg tror ikke at jeg bliver færdig med den, der er trods alt kun en time tilbage, men jeg får læst så meget jeg kan.

Læste bøger: 8
Antal læste sider: 1363

Klokken 14:01
Så slog klokken 14 og Read-A-Thon'et er overstået for denne gang. Det har været et døgn med læsning, det har været et døgn med læseglæde og det har været et døgn med ord så mange ord, sætninger og kapitler. Det har været skønt og det har været hårdt. 
Jeg vil ligesom sidste gang samler mine tanker i et opsummeringsindlæg, som kommer op i løbet af i dag, men indtil da, vil jeg tage et kort pusterum og bare slappe helt af.
Læse bøger: 8½
Antal læste sider: 1466




Dette indlæg vil blive opdateret løbende

22 kommentarer:

  1. Det var da en mere uhyggelig læsestak du har dig Pernille. Jeg glæder mig til at høre hvad du synes om Nick Clausens novellesamling. Jeg håber du får et godt læsedøgn, jeg følger med på insta :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo snart Halloween ;) Jeg starter ud med Nicks bog, så glæder mig!

      Slet
  2. Rigtig god læselyst :)

    SvarSlet
  3. Orv, en hyggelig læsekrog du har indrettet dig! Jeg håber, du får en skøn læsedag. Og så glæder jeg mig til at høre, hvad du mener om 'The Bloody Chamber'. En fantastisk eventyrsamling!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg glæder mig også helt vildt til "The Bloody Chamber". Skal læse den når det begynder at bliver mørkt.

      Slet
    2. Det er også perfekt mørkelæsning – men det er næsten alle bøgerne i din bogstak jo :) Virkelig sejt at du allerede har læst 2 af dem!

      Slet
    3. Jeg tror også jeg skal have et form for tema næste gang. Jeg synes det er virkelig sjovt.

      Slet
  4. Åh, 'Matilda'! Sikke en fin bog, til sådan et fint læsedøgn - glæd dig! <3
    Rigtig god læselyst! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Har kun set filmen, så glæder mig til bogen.

      Slet
    2. Åh, filmen har jeg endnu ikke set, men det må jeg hellere inden længe. :-)
      Du ser ud til at hygge dig - dejligt!

      Slet
    3. Hvor har du nået meget! Det er altså vildt flot! :D
      Tak for et hyggeligt læsedøgn!

      Slet
  5. Din læsekrog er jo OVERDREVET LÆKKER! Wauw :o
    God læselyst søde - jeg glæder mig til at følge med.

    SvarSlet
  6. God læselyst - Disney holder altid 100%!

    - A

    SvarSlet
  7. Hvor er din læsekrog dog bare hyggelig!

    SvarSlet