Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

lørdag den 5. november 2016

Ø af Steen Langstrup

"Noa og hans kæreste Selina bliver forladt på en øde ø i Sydøstasien, og to dage senere bliver kun Noa fundet i live. Repræsentanten fra den danske ambassade prøver at nå til bunds i den mystiske sag, men intet er som det ser ud til at være."
Noa er en ung mand, der er på rejse med hans kæreste Selina. De elsker oplevelser og da de få tilbuddet om en sejltur til en øde ø med nogle fantastiske koralrev, griber de chancen fir deres livs snorkletur. Men noget går galt. De bliver efterladt på øen, og kun Noa bliver fundet i live. Nu skal Noa så redegøre for, hvad der er sket med hans kæreste ellers kan han se frem til en dødsdom.

Fortællerstilen skifter løbende mellem jegfortælleren Noa, og interviewkapitler mellem Noa og Line, en repræsentant fra den danske ambassade. Det giver et ganske godt flow i historiens rytme, når vi skiftevis hører om Noas fortid og nutid. Romanen består af små korte kapitler, og det er sammen med fortællerskiftene med til at langsomt at øge spændingen i historien.

Noa er en tvivlsom fortæller. Man ved aldrig helt, hvor man har ham, og man ved ikke om han er en troværdig fortæller. Det virkede ganske fint for mig og min læsning.

Langstrup forstår at skrue en historie sammen på få sider, som spiller på at man ikke altid er sikker på, hvad der egentlig sker, og hvad eller hvem man skal tror på. Desværre var den ikke så uhyggelig som jeg havde forventet. Spændingen var virkelig godt opbygget, lidt ala Stephen King agtigt, men den blev aldrig rigtig uhyggelig for mig. Der var nogle øjeblikke ind imellem, hvor horroren var udtalt og ganske god. Desværre var det for lidt horror efter min mening. Jeg ved, at Langstrup kan skrive horror, og ikke mindst skrækindjagende horror, men Ø skræmte mig bare ikke. Måske er det fordi, at jeg har læst så meget horror gennem tiden, at der bare skal mere og mere til at skræmme mig. Jeg ved det ikke, men det ændre ikke på at Ø er en pageturner, som jeg læste på ganske få timer.

Ø er en velskrevet og ganske spændende roman, der dog aldrig formåede at bliver rigtig skræmmende.

3/5 stjerner

Ø af Steen Langstrup
Forlag: 2 Feet Entertainment
Udgivet: 2016
ISBN: 9788779941359
212 sider

Ingen kommentarer:

Send en kommentar