Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 17. november 2016

Ondt blod af Kristen Painter

"Chrysabelle er knap kommet sig efter sit skæbnesvangre besøg hos Aurelianen før hun planlægger at vende tilbage.
Mal frygter for hendes liv, men velvidende at han ikke kan stoppe hende, indvilliger han i at hjælpe. Sammen med shadeux-feen, Mortalis, rejser de til den - for vampyrer - lukkede by, New Orleans, for at hente sorgens ring. Men ringen er i en magtfuld fes varetægt, og han er ikke indstillet på at aflevere den uden betaling.
Imens opnår Tatiana større og større magt, og i Paradise City kæmper Creek både mod en viljefast borgmester, og de overnaturlige kræfter som er ved at vågne.
Samhain rykker stadig nærmere, og dermed den endelige sammensmeltning mellem menneskenes og de overnaturliges verden."
Ondt blod er tredje bind i serien House of Comarré. De to første er Uskyldigt blod og Kød og blod.
Vi starter igen ud med at Chrysabelle skal komme sig efter den sidste kamp. Derfor holder hun også afstand til både Mal og Creek. Chrysabelle er opsat på at vende tilbage til Aurelianen, som i Kød og blod afslørede en temmelig stor hemmelighed for Chrysabelle. Og nu er Chrysabelle opsat på at få flere svar. Men for at få disse svar må Chrysabelle gøre nogle ting for andre som hun ikke rigtig bryder sig om. Samtidig har Tatiana påbegyndt nogle nye intriger blandt de adelige vampyrer, for hun vil have de rettigheder og magt som hun mener, at hun fortjener. Der er lagt op til en action packed fortælling.

Efter min mening er Ondt blod klart den bedste (indtil videre) i serien. De andre var skam også gode, men denne her fangede bare min interesse så meget mere. Historien er helt klart plotdrevet, der sker en masse forskellige spændende ting der driver plottet videre og som gør at jeg hele tiden bare må vide hvad der nu kommer til at ske. Og selvom romanen er på 500+ sider så føltes den kort, da jeg læste den. Jeg fløj nærmest igennem den, og jeg var fanget fra start til slut.

Også i denne bog bliver nye karakterer introduceret, og de får alle spilletid og danner relationer til hinanden. Selvom persongalleriet bliver udvidet fra bog til bog synes jeg ikke, at jeg er ved at drukne i karakterer. De har alle et formål, hvad enten det er lille eller stort formål. Der er også mere karakterudvikling (især for de centrale hovedpersoner: Chrysabelle, Mal, Creek og Tatiana) i denne bog, eller også holder jeg bare mere af karakterne i denne bog end i de tidligere bøger. 

Ondt blod er spændende, fængende og fyldt med vampyrer, shapeshifters, hekse og andet godtfolk. Der er spænding, intriger, kærlighed og overnaturlige væsner - kort sagt en stor del af det mit hjerte begærer. 
Jeg synes serien er blevet bedre og bedre for hver bog, og jeg håber virkelig at det holder ved, for jeg skal læse den fjerde bog på et eller andet tidspunkt.


4/5 stjerner

Ondt blod (House of Comarré #3) af Kristen Painter / Originaltitel: Bad Blood
Originalsprog: engelsk / læst på danske
Forlag: Tellerup
Udgivet: 2016 (denne udgave) / oprindelig udgivet 2011
ISBN: 9788758810799
538 sider

Ingen kommentarer:

Send en kommentar