Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 3. januar 2017

De firkantede julegaver

Juleaften kom (og gik), og det er vist på tide at jeg får vist mine firkantede julegaver frem. Under træet ventede fem skønne bøger på mig, samt nogle andre gode overraskelser.
Jeg har en forkærlighed for Charlaine Harris og har et mål om jeg gerne vil læse alt hvad hun har skrevet på et tidspunkt. Jeg har nu chancen for at begynde på en ny serie af hende, for jeg fik første bog i serien om Lily Bard Sharkespeare's Landlord. Mange tak, Iben!
Jeg fik en novellesamling fra forlaget Kandor, nemlig Monster. Kandor har igennem de sidste par år udgivet nogle solide horrorudgivelser, og Monster er bestemt en af slagsen. Den indeholder 11 noveller af 11 danske forfattere, og jeg læste den på årets sidste år. En god afslutning på et fantastisk læseår.
Jeg har tidligere læst Færgen, og det var en bog jeg viste jeg gerne ville eje. Og det sørgede min mor for at jeg nu gør :)
Jeg har også ønsket mig afslutningen på to store (og her mener jeg sideantallet) trilogier. Den første er Livets bog af Deborah Harkness, som har været længe undervejs efter min mening. Men nu har jeg den endelig, og kan få læst trilogien.
Den sidste bog er Spejlbyen af Justin Cronin, som har været endnu længere undervejs end Livets bog. Jeg læste den første bog Den første for flere år siden, men fik aldrig læst den næste bog De tolv, fordi den tredje bog var pænt forsinket. Men nu er den, og det med et smuk cover, så nu skal jeg bare have den alle tre læst, og gerne i år.
Dette er godt nok ikke en bog, men jeg fik denne figur af Ariel og Tumle i julegave, og jeg synes simpelthen, at den er så smuk og farverig, at jeg blev nødt til at vise et billede af den. Og nu hvor den i øjeblikket passer på mine Penguin Drop Caps, så er der jo bøger med på billedet ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar