Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 1. maj 2017

April 2017


Så er endnu en måned fløjet forbi, og jeg krydser fingre for at vi snart får noget mere varme og flere solskinsdage.
Af boglige ting var jeg den 1 april til Krimimessen. Det var en virkelig fin dag.
Derudover deltog jeg også i ikke mindre end tre readathons! Tome Topple Readathon, Spring into Horror Readathon (wrapup kommer senere på ugen) og selvfølgelig Dewey's 24 Hour Read-A-Thon.
Derudover var jeg til Star Wars Messen med mit arbejde. Det var en meget fed dag.
Så var der selvfølgelig også påske, hvor jeg ikke fik læst så meget som jeg havde håbet på, men derimod fik jeg hygget rigtig meget med familien. Vi var blandt andet på en dejlig gåtur i Dollerup Bakker.
I april fik jeg læst 25 bøger fordelt på 6376 sider. Jeg er også ved at få tømt ud i mine bibliotekslån, så jeg kan koncentrere mig om mine egne bøger. Og nu hvor vi er ved emnet har jeg i april tilført 18 nye bøger til mine i forvejen overfyldte reoler :)

Aprils længste bog var Habibi af Craig Thompson på 672 sider. Andre murstensromaner var  A Court of Mist and Fury (624), Kimæren (559) og Wool (563)

Som aprils klassiker havde jeg valgt skuespillet Romeo and Juliet. Jeg ville gerne se det opført på et teater engang, for jeg har kun set en filmatisering af stykket.

Aprils korteste bog var novellen Sur på kun 30 sider. Men jeg fik også læst en del kortere bøger til Dewey's Read-A-Thon.

Aprils bogklubsbog var 1984, som jeg faktisk læste tilbage i februar. Men det var meget rart at få snakket om den. I maj skal vi læse Islandske Konger af Einar Már Gudmundsson. Jeg har aldrig læst af ham før, så det bliver spændende at se hvad jeg synes om bogen.

Aprils bedste læseoplevelse var der mange af, men der er en jeg vil fremhæve over dem alle nemlig A Court of Mist and Fury. Den slog sine kløer i mig og har ikke givet slip endnu. Men som sagt havde jeg mange gode læseoplevelser.

Jeg ved ikke om april havde nogle læseoplevelser der overraskede mere end andre. Det skal der lige være at jeg læste så mange gode bøger som jeg gjorde.

Jeg læste to bøger i april, som jeg synes var lidt af et antiklimaks. Begge hørte jeg som lydbøger, hvor formatet spillede ind på den ene oplevelse. Wool startede meget langsomt ud, men blev stille og roligt lidt mere spændende, men så lige pludselig skete der et eller andet med lydbogens teknik, der totalt ødelagde min læseoplevelse og som gjorde mig virkelig vred og forvirret.
Det andet antiklimaks var The Gunslinger af Stephen King. Den var så fragmenteret og usammenhængende og den egnede sig ikke til lydbogsformatet. Bagefter fandt jeg ud af at det faktisk oprindeligt var fire noveller, der var blevet skrevet sammen til en roman. Jeg tror, jeg vil prøve at læse i papirformat på et tidspunkt og se om jeg får mere ud af den.

I maj har jeg indtil videre ikke så mange planer. Jeg skal til en koncert med mine forældre, til 60 års fødselsdag hos min onkel, til Fladebroløbet, til bogklubsmøde og det var vist det for nu. Og så håber jeg på bedre vejr, så jeg kan komme udenfor og læse.


Læste bøger:
Brandon Sanderson: Ildkamp (Fortopperne #2)
Christian Reslow: Kimæren
Craig Thompson: Habibi
Stephen King: The Gunslinger (The Dark Tower #1) (lydbog)
Patrick Ness: Release
Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury (A Court of Thorns and Roses #2)
Robert Kirkman: The Walking Dead vol 27 - The Whisperer War
Tatiana Goldberg: Overløber (Kijara #1)
Margaux Motin: Men egentlig ville jeg så gerne have været antropolog
Holly Black: Doll Bones
Martin Schjönning: Kværnen
J. K. Rowling: Fantastic Beast and Where to Find Them: The Original Screenplay
John W. Campbell Jr: Who Goes There?
Nick Clausen: Tidevandet
Emil Blichfeldt: Prøven (Den barske sandhed om Thor + Loke #1)
Rainbow Rowell: Kindred Spirits
Sophie Divry: The Library of Unrequited Love
Astrid Lindgren: Mio, min Mio
Laini Taylor: Lips Touch: Three Times
E. B. White: Charlotte's Web
Anika Eibe: Er du okay, Fie?
Sun.mi Hwang: The Hen Who Dreamed She Could Fly
William Shakespeare: Romeo and Juliet
Hugh Howey: Wool (Wool #1) (lydbog)
Ursula K. Le Guin: Sur

Ingen kommentarer:

Send en kommentar