Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 11. maj 2017

Majs klassiker og murstensroman


Majs murstensroman gav lidt sig selv, da A Court of Wings and Ruin af Sarah J. Maas dumpede ind af min postkasse d. 2 maj. Men inden jeg fortaber mig i bogen skal jeg lige havde skrevet min anmeldelse af A Court of Mist and Fury, som knuste mit hjerte, så jeg håber at ACOWAR ikke gør det værre, men jeg har mine tvivl...

I år er det 200 år siden at Jane Austen døde, og et af mine uofficielle læsemål er at få læst alle Jane Austens romaner helst i løbet af i år. Jeg har tidligere læst Pride and Prejudice og Persuasion, men dem vil jeg gerne genlæse.
Jeg overvejer om jeg skal læse romanerne i den rækkefølge de er udgivet i. Det vil altså sige Sense and Sensibility (1811), Pride and Prejudice (1813), Mansfield Park (1814), Emma (1815), Northanger Abbey (1818), Persuasion (1818). I denne udgave er Persuasion og Lady Susan (1871) samlet i et bind, så jeg regner med at læse Lady Susan ved samme lejlighed. Alt hvad jeg kan sige at majs klassiker bliver et af Austens værker.

Har I planlagt at læse noget særligt i maj?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar