Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 11. juli 2017

Julis klassiker og murstensroman(er)


Så er vi omkring halvvejs gennem året, og jeg fortsætter selvfølgelig med mit læsemål om at læse mindst en klassiker og en murstensroman om måneden for det har gået ganske fint indtil videre. Nogle gange er bøger blevet skiftet ud med andre, men det er også fint, og jeg er overbevist over at jeg nok skal få læst de udskiftede bøger på et tidspunkt.

Men nu til julis klassiker og murstensromaner. Jeg har en klassiker og to murstensromaner på min tbrliste (og de kan også findes på min sommerlæsningsliste - to fluer med et smæk).


Min klassiker bliver science fiction roman The Day of the Triffids af John Wyndham på 272 sider. Jeg så denne bog hos en bogblogger eller booktuber, men jeg kan ikke lige huske hvem. Men anbefalingen af bogen hang ved, og den lød virkelig spændende. Samtidig er det længe siden jeg har læst noget klassisk science fiction, og jeg kan mærke at det er jeg i humør til nu. 

Af mine to murstensromaner er der en der har optrådt her før, nemlig A Court of Wings and Ruin af Sarah J. Maas på 705 sider. Jeg valgte ikke at læse den fordi jeg endnu ikke havde skrevet min anmeldelse af A Court of Mist and Fury, og den vil jeg gerne have skrevet inden jeg begynder på ACOWAR, så jeg ikke blander de to sammen. Men nu skal jeg have den læst!
Min anden murstensroman er en helt ny udgivet bog, nemlig Ravnenes Hvisken 2 af Malene Sølvsten på 622 sider, og jeg behøver vel ikke at sige hvor meget jeg glæder mig til at læse den (for jeg glæder mig ubeskriveligt meget - og så er den signeret!).

Så disse er mine valg for klassiker og murstensromaner for juli, og jeg har åbenbart ubevidst valgt et grønligt tema denne gang. Men grønt passer jo også meget godt til årstiden.

2 kommentarer:

  1. Jeg læste Day of the Triffids til Dewey's Readathon i foråret. Den er ret underholdende og har nogle interessant ideer :D Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om Ravnenes Hvisken 2! Jeg er stadig ved at komme igennem 1'eren :O

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til Day of the Triffids. Tror faktisk jeg opdagede den gennem din blog. Jeg glæder mig også sindssygt meget til Ravnenes Hvisken 2. Jeg må se at komme i gang med den ;)
      God læselyst :)

      Slet