Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 1. august 2017

Juli 2017


Jeg havde ferie det meste af juli måned, og det har simpelthen været både skønt og tiltrængt. Jeg har fået slappet helt af og hygget sammen med familien. Det har været rigtig dejligt. Vi var blandt andet en tur i Djurs Sommerland, hvor det heldigvis først rigtig begyndte at regne, da vi skulle hjem. Vi har også været til fødselsdag i familien. Jeg var ligeledes i biografen en enkelt gang sammen med mine to brødre. Vi så Spider-Man Homecoming, der var en rigtig god film.

I juli fik jeg lyttet til en del lydbøger. Det veksler meget imellem om jeg får hørt nogle lydbøger, for jeg har svært ved at finde en oplæser/bog jeg gerne vil høre, men i juli fik jeg lyst til nogle kendte historier, så jeg kastede mig over nogle af Dennis Jürgensens bøger indtalt af Torben Sekov, som jeg synes har en behagelig stemme. Så det blev til 11 lydbøger. Alt i alt fik jeg læst 26 bøger på samlet 6.426 sider. Juli var også måneden, hvor jeg fuldførte min Goodreads Challenge på 150 bøger.


Julis længste bog blev ikke lige nogle af dem jeg først havde regnet med, men derimod Symbiont518 sider.

Julis klassiker skulle have været John Wyndhams The Day of the Triffids. Og jeg begyndte da også på den, men nåede desværre ikke at blive færdig inden måneden var omme.

Julis korteste bog var Knusum Kranikum 122 sider.

Gud taler ud af Jens Blendstrup var juli/augusts bogklubsbog. Der er endnu ikke sat en dato for vores møde, men jeg allerede læst bogen. Den var ret kort, så det tog ikke længe. Jeg har aldrig læst noget af Blendstrup tidligere, men Gud taler ud var ganske morsom.

Julis bedste læseoplevelse: Jeg læste faktisk mange gode bøger i april måned. Jeg kan blandt andet nævne Er du okay, Matthias?RubinrødDaugther of Smoke & Bone og Dømt ude. Men dette er blot et lille udvalg.

Julis største overraskelse. Der var et par bøger der overraskede mig på den gode måde. Sjælevært stjal min søvn, og selvom jeg har brug for min søvn er jeg taknemmelig for den læseoplevelse jeg fik. Jeg ved ikke helt hvad jeg skulle forvente mig af De utilpassede, men den var bare fed og sjov og ganske grum til tider.

Jeg læste som sådan ikke nogle dårlige bøger i juli, men der var et par bøger, som ikke helt levede op til mine forventninger. Blandt andet slutningen på Kalamit, som jeg er lidt ambivalent over. Derudover kunne Symbiont have været bedre, hvis den var blevet strammet mere op. Men det var som sådan ikke en dårlig bog, der var bare nogle ting der irriterede mig.

I august forsætter jeg med min sommerlæseliste, selvom jeg ikke længere har ferie, og så deltager jeg igen i Tome Topple Readathon, min tbr kommer op på torsdag. Ellers har jeg ikke de store planer, men håber dog på at vi får nogle solskinsdage, for dem var der ikke mange af i juli.


Læste bøger:
Mira Grant: Symbiont (Parasitology #2)
Anika Eibe: Er du okay, Matthias? (Er du okay #3)
Dennis Jürgensen: Knusum Kranikum (Krøniker fra Kvæhl #1) (lydbog)
Dennis Jürgensen: Vampyrtroldene (Krøniker fra Kvæhl #2) (lydbog)
Brandon Sanderson: Kalamit (Fortropperne #3)
Nicole Boyle Rødtnes: Hul i hovedet
Kerstin Geir: Rubinrød (Rubinrød trilogien #1)
Dennis Jürgensen: Æzurhvin slår til (Krøniker fra Kvæhl #3)  (lydbog)
Dennis Jürgensen: Heksens ansigt (Krøniker fra Kvæhl #4) (lydbog)
Dennis Jürgensen: Lusingandos fælde (Krøniker fra Kvæhl #5) (lydbog)
Dennis Jürgensen: Sagen om de japanske dræbergardiner (Spøgelseslinien #1) (lydbog)
Peternelle von Arsdale: Udyret
Jim Butcher: Grave Peril (The Dresden Files #3)
Christina Bonde: Sjælevært
Dennis Jürgensen: Sagen om det blodige vampyrtrick (Spøgelseslinien #2) (lydbog)
Dennis Jürgensen: Sagen om Ugledrengens afklippede klo (Spøgelseslinien #3) (lydbog)
Patrick Leis: Sort vand
Dennis Jürgensen: Sagen om det galoperende maleri (Spøgelseslinien #4) (lydbog)
Laini Taylor: Daugther of Smoke & Bone (Daughter of Smoke & Bone #1)
Jens Blendstrup: Gud taler ud
Dennis Jürgensen: Kadavermarch (lydbog)
Scott Snyder: American Vampire vol 2
John Kenn Mortensen: De utilpassede
Dennis Jürgensen: Sagen om den brændende klovn (Spøgelseslinien #5) (lydbog)
Elle Kennedy: Dømt ude (Off-Campus, #3)
Dennis Jürgensen: Kadaverjagt (lydbog)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar