Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 3. august 2017

Tbr til Tome Topple Readathon // round 4


Så er det blevet tid til endnu et readathon. Det er et jeg har prøvet kræfter med før, nemlig Tome Topple Readathon // round 4. Sidste gang jeg deltog var tilbage i april og min opsummering af det kan læses her. Denne gang løber det fra den 4. august til den 17 august. Der er igen 5 forskellige læseudfordringer som man kan deltage i hvis man vil eller lade være hvis man ikke har lyst. Det handler bare om som før at læse tomes/murstensromaner i løbet af de to uger readathonet strækker sig over. Læseudfordringerne er de samme som sidst:
  • Read more than 1 tome  (det enkelte værk skal være over 500 sider, så derfor tæller antologier, novellesamlinger og lignede ikke med)
  • Read a graphic novel (det må gerne være et bindup af flere bind, da de færreste graphic novels er på 500 sider)
  • Read a tome that is part of a series
  • Buddy read a tome
  • Read an adult novel
Jeg kan rigtig godt lide ideen om at fordybe sig i en længere roman, men det er ikke altid at jeg får det gjort i løbet af hverdagen. Men det vil jeg gerne ændre på i løbet af de to uger. 

Jeg har som udgangspunkt valgt en ret lille tbr, hvis man ser på antal bøger. Der er nemlig kun 3 i stakken. Skulle jeg blive færdig med dem inden de to uger er fordi, har jeg nogle andre stående klar på sidelinjen. Men jeg regner nu også med at læse nogle kortere bøger ind imellem, blandt andet vil jeg meget gerne snart genlæse Cujo af Stephen King, der "blot" er på 432 sider.

Men min tbr består som sagt af 3 bøger på i alt 2.357, nemlig:
  • Little Women af Louisa May Alcott. Jeg har læst den før, men det er ved at være et par siden, og jeg har på det sidste haft lyst til at læse den igen. Den udgave jeg har valgt at læse er på 777 sider.
  • Kampen om Sommersværdet (Magnus Chase og de nordiske guder #1) af Rick Riordan. Det er Rick Riordan og det er de nordiske guder, så jeg er sikker på at det nok skal blive godt. Bogen er på 561 sider. (Read a tome that is part of a series).
  • Den første af Justin Cronin. Endnu en genlæsning. Jeg læste denne bog tilbage i 2011, men fordi treeren Spejlbyen, har været flere år undervejs, fik jeg aldrig læst videre i serien, selvom jeg gerne ville. Men nu skal det være. Bogen er på 1019 sider. (Read an adult novel // Read a tome that is part of a series).
    Som sidste gang laver jeg også denne gang en wrap-up af, hvad jeg får læst i løbet af readathonet. men jeg håber meget på at jeg får læst mere end en murstensroman.

    2 kommentarer:

    1. Jeg har også læst 'Little Women' og 'Den første', som begge er super gode bøger. Dem kan jeg godt forstå, at du gerne vil genlæse.

      SvarSlet
      Svar
      1. Glæder mig også til at genlæse dem. Det er flere år siden jeg har læst Den første, så kan ikke længere huske alle detaljerne. Og så vil jeg meget gerne læse videre i serien.

        Slet