Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 1. september 2017

August 2017


August var en måned der knap var begyndt før den var ovre igen. Eller sådan føles det i hvert faldt. Det var ikke altid jeg havde energien til at læse, men jeg fik da læst 19 bøger fordelt på 5.639 sider, og det er jeg ganske tilfreds med. Jeg skal arbejde med at sætte mine egne forventninger ned til min læsning og bare nyde at være i øjeblikket. Nogle gange går det for stærkt med at læse en bog (og andre gange går det alt for langsomt, men det er en anden sag), så jeg skal slappe lidt af og lære at nyde øjeblikket. Hvis det betyder at jeg får læst færre bøger, så er det bare sådan det er.

I august deltog jeg igen i Tome Topple Readathon (læs min wrap-up lige her), så jeg fik da læst nogle bøger på 500+ sider, nemlig Kampen om sommersværdet (561 sider), Leoniderne (541 sider), Geminiderne (656 sider), 'Salem's Lot (751 sider) og Chimera (512 sider).

Augusts korteste bog blev The Little Mermaid en genfortælling af H.C. Andersens elskede eventyr på 80 sider, men det var 80 meget smukke sider.

I august fik jeg også endelig færdiglæst The Day of the Triffids af John Wyndham. Den var ikke dårlig, men jeg synes tempoet eller fremdriften i historien svingede en del.

Augusts bedste læseoplevelse var Kampen om sommersværdet som var virkelig sjov med en god og anderledes fortolkning på nordisk mytologi. Så genlæste jeg også både Leoniderne og Geminiderne, og det var bare et rigtig hyggeligt gensyn. En anden bog jeg genlæste var 'Salem's Lot som jeg har læst på dansk for flere år siden, og jeg kunne faktisk huske en del af historie, da jeg var kommet igang. Den var stadig god og kunne bestemt tåle en genlæsning.

Augusts største overraskelse var Daughter of the Pirate King som jeg faldt over på Ereolen Global. Jeg havde først forvekslet den med en anden bog, der havde lidt af det samme tema, men jeg blev ved med at høre den fordi jeg godt kunne lide den engelske oplæser.

Jeg planlægger at lave en tbr liste for noget af min september læsning. Både fordi der er rigtig mange bøger jeg gerne vil læse (og gerne lige nu og her) og for at få lidt ro over min læsning, som jeg nævnte tidligere. Jeg har også virkelig mange ulæste bøger på mine reoler, og jeg er begyndt at mærke et behov for at få læst flere af dem. Det er ikke noget der har gået mig på før, men nu kan jeg begynde at mærke et behov for at få nogle af dem læst. Det bliver spændende at se om jeg kan overholde listen, for jeg er helt klart en humørlæser, men jeg finder jo ikke ud af det, før jeg har prøvet.


Læste bøger:
Åsa Larsson: Grimmen (Pax #2)
Dennis Jürgensen: Grønne øjne (lydbog)
Rick Riordan: Kampen om sommersværdet (Magnus Chase og de nordiske guder #1)
Nanna Foss: Leoniderne (Spektrum #1)
Tricia Levenseller: Daughter of the Pirate King (Daughter of the Pirate King #1) (lydbog)
Dennis Jürgensen: Gargoylens gåde (lydbog)
John Wyndham: The Day of the Triffids
Metaphrog: The Little Mermaid
Fabien Vehlmann: Mørkets skønhed
Morten Dürr: Vand til blod
Holly Black: Lucifer, Volume 1: Cold Heaven
Michael Kamp: Tarme og tentakler (Nekromathias #6)
Nanna Foss: Geminiderne (Spektrum #2)
Holly Black: Lucifer, Volume 2: Father Lucifer
Stephen King: 'Salem's Lot
Noelle Stevenson: Lumberjanes, Vol. 4: Out of Time
Noelle Stevenson: Lumberjanes, Vol. 5: Band Together
Chris Carter: Krucifix-morderen (Robert Hunter #1) (lydbog)
Mira Grant: Chimera (Parasitology #3)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar