Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 26. november 2017

The End of the Year Book Tag


Jeg faldt over dette tag hos Simone og det lød til at være et meget hyggeligt tag, så selvfølgelig vil jeg også lige besvare det inden året går på hæld.


1. Are there any books you started this year that you need to finish?
Ja, det er der. Jeg har gang i flere bøger for tiden, som jeg gerne snart vil have læst. Books of Blood af Clive Barker har jeg holdt en lidt ufrivillig pause med, fordi den "forsvandt" under flytningen - eller fortalt på en anden måde: jeg lagde den i en mulepose, så i teorien jeg nemt kunne finde den igen. Det skete så bare ikke.
Derudover er jeg i gang med Some Girls Bite af Chloe Neill, The Lost World af Michael Crichton, A Game of Thrones af George R. R. Martin. The Sandman vol. 1 af Neil Gaiman og endelig hører jeg Jeg er døden af Clive Carter på lydbog. Så jeg har vist nok at se til på læsefronten lige for øjeblikket. Min læselyst svinger en del for tiden, men jeg få da læst hver dag, og det er jeg glad for.

2. Do you have an wintery book to transition into the end of the year?
Jeg har netop bestilt Julebestiariet af Benni Bødker & John Kenn Mortensen, som jeg glæder mig til at modtage og ikke mindst læse. Men den er måske ikke helt så vinteragtig i det, så derfor har jeg også The Snow Queen and Other Winter Tales stående standby.

3. Is there a new release you’re still waiting for?
Jeg har lige bestilt Into the Drowning Deep af Mira Grant, som udkom d. 14. november. Den skulle handle om nogle morderiske havfruer, så jeg er virkelig spændt på den, og glæder mig vildt meget til at den kommer.

4. What are three books you want to read before the end of the year?
Foruden dem jeg allerede har nævnt, vil jeg gerne læse en bog af Victoria Schwab. Jeg har et par stykker stående, så det er bare at vælge én. Derudover vil jeg gerne læse Monster Lilit af Kenneth Bøgh Andersen, som jeg lige har lånt på biblioteket, samt genlæse de to første i A Court of Thorns and Roses serien, så jeg endelig kan få læst den tredje bog.

5. Is there a book you think could still shock you and become your favourite book of the year?
Min ynglingsbog for 2017 er A Court of Mist and Fury af Sarah J. Maas, og den tror jeg bliver meget svær at slå, for den var godt nok helt vidunderlig. Men man ved jo aldrig...

6. Have you already started making reading plans for 2018?
Jeg leger lidt med tanken om at lave et læsetema enten for hver måned eller for hvert kvartal. Det kunne være meget sjovt at afprøve og se om det er noget for mig. Ellers er der en helt masse serier, jeg gerne vil komme videre med og mange enkeltstående romaner jeg gerne vil have læst. 
I 2018 vil jeg også gerne forsat fokusere på at få læst mine egne bøger, og derved både begrænse mine lån på biblioteket og få antallet af ulæste bøger ned.

Jeg tagger ikke nogen bestemt, men hvis du har lyst til at besvare tagget. må du meget gerne smide et link nede i kommentarerne, så jeg kan se hvilke bøger du gerne vil nå at læse inden året er omme.

God søndag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar