Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 24. april 2018

Dewey's Read-A-Thon TBR - foråret 2018


[Indeholder anmeldereksemplarer]

Så er ventetiden snart ved at være forbi. På lørdag d. 28. april kl. 14 lyder startskuddet til forårets udgave af Deweys Read-A-Thon. Jeg glæder mig så meget til at fordybe mig i min læsning et helt døgn. Det er blevet en tradition, jeg helst ikke vil undvære.

Ugen op til Read-A-Thonet vil jeg bruge på forberedelse, men det vigtigste punkt har jeg allerede klaret. Og det er at finde ud af hvilke bøger jeg gerne vil læse. Som altid holder jeg mig til de lidt kortere bøger, så at jeg kan nå at læse flere bøger, men denne gang har der sørme også sneget sig nogle lidt længere bøger. Dette er også min mest ambitiøse tbr stak nogensinde, så det bliver spændende at se, hvor meget jeg når at læse denne weekend. Og det gode ved det er at så har jeg også nogle bøger at vælge imellem, når det engang bliver lørdag.


  • Fullmetal Alchemist vol. 1-3 af Hiromu Arakawa (576 sider). Jeg fik min inspiration til denne manga fra Little Book Owl, som plejer at læse dem under readathons og det virker vist rigtig godt for hende. Så nu må vi se om det har samme effekt for mig.
  • Når mørket kommer krybende (74 sider) - anmeldereksemplar fra forlaget. Denne novellesamling indeholder fem noveller fra forfattere jeg tidligere har læst, og jeg er ganske spændt på dem. Og med knap 75 sider er dette den korteste bog på listen.
  • Death Note vol 3-4 af Tsugumi Ohba (396 sider). Jeg læste første gang vol 1 og 2 under sidste readathon (og anden gang for ganske nylig), så nu er jeg klar til noget mere Light og Ryuki.
  • Bjæren af Åsa Larsson & Ingela Korsell (216 sider). Pax-serien læser nærmest sig selv efter min erfaring. Og det er på tide at jeg kommer videre i serien.
  • Søvnløs af Nick Clausen (168 sider) - anmeldereksemplar fra forlaget. Clausen kan skrive uhyggelige og spændende noveller, så denne er nærmest selvskrevet til readathon.
  • Sprækker i virkeligheden af Camilla Wandahl & Caroline Ørsum (144 sider) - anmeldereksemplar fra forlaget. Igen en stak noveller, som lyder virkelig spændende.
  • Hummerkongens hævn 2 af Nick Clausen (187 sider) - anmeldereksemplar fra forlaget. Igen en bog fra Clausens hånd,, og en serie som jeg skal have læst videre i.
  • Er du okay, Nanna? af Anika Eibe (216 sider). Okay-bøgerne er også rigtig gode til readathons efter min mening, og da jeg endnu ikke har læst denne selvom jeg har haft den siden november sidste år, er det nok ved at være på tide, at jeg får det gjort.
  • Carrie af Stephen King (197 sider). Jeg forestiller mig lidt at dette muligvis bliver en bog, jeg vil genlæse når øjnene begynder at blive tunge.
  • Papirprinssen af Erin Watt (325 sider). Jeg er lidt usikker på om jeg får læst denne i løbet af de 24 timer. Men jeg var rigtig glad for Off-Campus, så nu må vi se hvad der sker.
  • Obsido af Amie Kaufman og Jay Kristoff (615 sider). Igen en bog jeg er lidt usikker på. Men jeg har simpelthen glædet mig så meget til at denne bog skulle udkomme, så det kommer helt an på mit humør, for mine forventninger til den er temmelig høje.
  • Fuglemanden af Sarah Engell & Lilian Brøgger (108 sider). En grafisk roman, der har fået stor ros, og igen en jeg har store forventninger til.

Så jeg har fået samlet 12(!!!) bøger sammen med et samlet sideantal på 3.006 sider. Jeg skulle måske have talt bøgerne efter en ekstra gang, for det blev da lige til en smule mere end jeg havde regnet med. Men som sagt regner jeg ikke med at jeg får læst den alle, og så har jeg da noget at vælge imellem på dagen.

Som altid vil jeg lave et blogindlæg herinde, som løbende vil blive opdateret som læserdøgnet skrider frem. Derudover vil jeg være aktiv på Instagram (@pthoustrup) og Twitter (@pthoustrup). Smid gerne link til din blog, Instragram eller Twitter i kommentarerne, hvis du også skal deltage og fortæl også gerne hvad du har planer om at læse.


2 kommentarer:

  1. Ambitiøs læsestak. Min egen læsestak bliver noget mindre. Jeg glæder mig til at følge dit læsedøgn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tog også lige pludselig om sig ;) Glæder mig til at følge dit læsedøgn.

      Slet