Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

lørdag den 28. april 2018

Readathon tag


Imens jeg venter på at klokken bliver 14 og læsedøgnet begynder vil jeg lige besvare dette Readathon tag. Jeg så det første gang hos Den Lille Bogblog.

1. Hvor skal du læse henne?
Jeg skal for første gang læse i mit lille hus. Det meste af tiden bliver det nok i sofaen, men jeg kan også finde på at rykke ud i udestuen på et tidspunkt. Når det bliver sent flytter jeg læsningen ind i min seng.

2. Har du været med før?
Ja, jeg har været med flere gange. Hvor mange kan jeg ikke længere huske, men jeg tror tallet ligger på en 6-7 gange. Og jeg har både deltaget "uofficielt" og efter jeg fik min blog i 2016.

3. Læse alene eller sammen med andre?
Jeg læser alene. Jeg kunne godt tænke mig at læse sammen med andre en gang, men der er også bare flere forstyrrelser end når man læser alene synes jeg.

4. Holder du dig vågen alle 24 timer?
Nej, det tror jeg ikke. Jeg vil holde mig vågen så længe jeg kan, og så måske tage en lur, når jeg bliver træt, men jeg vil helst ikke sove det meste af søndag væk.

5. Har du planlagt hvilken bog/hvilke bøger du skal læse?
Det har jeg. Min tbr stak kan ses lige her. Der er flest korte bøger, et par graphic novels og så har der også sneget sig en længere science fiction bog ind. Jeg har flest bøger på dansk denne gang. Det plejer ellers at være lige omvendt, således at jeg har flest bøger på engelsk.

6. Kom med et gæt på, hvor mange sider du får læst?
Jeg fik læst over 2000 sider ved sidste Readathon, så jeg krydser fingre for at jeg når de 1500 sider.

7. Hvad glæder du dig mest til?
Stemningen er helt fantastisk ved dette Readathon, så det glæder jeg mig helt vildt til. Og så skal jeg læse i et helt døgn!!

8. Hvilke snacks er *must haves* til readathon?
Jeg er ved ikke om det er must haves, men jeg kan godt lide både at have noget sundt og usundt. Så jeg har æbler, vindruer, gulerødder og agurk. Og så har jeg lige bagt cookies og købt noget chokolade og bland-selv slik. Det vigtigste for mig er dog at jeg har kold vand stående ved siden af mig, men det kan man vel ikke kalde for en snack...

9. Har du et godt readathon tip, du vil dele med andre?
Jeg vil sige til mig selv, at jeg skal lade være med at sammenligne min læsning med andres læsning. Vi læser alle ved forskellige hastigheder, og vi læser også forskellige bøger. Og jeg vil sige at man skal huske at få rørt sig lidt undervejs, når nu man sidder ned så længe.
Det vigtigst er at nyde readathonet og huske at hygge sig undervejs.

10. Følger du andre deltagere på sociale medier undervejs?
Ja, det gør jeg. Jeg elsker at læse hvordan det går med andre læsere og tjekker derfor både blogindlæg, Instagram og Twitter løbende. Nogle gange bliver jeg virkelig fanget af min læsning og kan derfor godt glemme det for en stund. Men jeg får altid gjort det godt igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar