Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 4. september 2018

Læseliste for september 2018 - TBR #9


I august måned havde jeg ingen specifikke læseplaner, og læste derfor lige, hvad der faldt mig ind. Og det fungere rigtig godt, hvis man kigger på antallet af bøger, jeg fik læst. Men der er nogle bøger, som jeg gerne snart vil have læst og derfor har jeg sammensat en lille tbr af dem, i håb af at det kan inspirere mig til at få dem læst i løbet af måneden.
Jeg planlægger at tage et smut forbi Fantasy Festivalen i Esbjerg lørdag d. 15 september og derfor er der et par bøger, jeg gerne vil have læst inden, da jeg håber på at høre forfatterne på festivalen. De er derfor i toppen af min tbr. Bøgerne er:

  • Moon Called af Patricia Briggs (308 sider). Starten på fantasyserien om Mercy Thompson, som jeg har overvejret at læse i flere år efterhånden, men som jeg aldrig har nået til. Men er det simpelthen på at tide, at jeg får taget mig sammen.
  • Ravnenes Hvisken 2 af Malene Sølvsten (622 sider). Jeg læste den første bog for et par siden, og selvom jeg elskede den, har jeg aldrig fået læst videre i serien (Story of my life!). Nu udkommer den sidste bog til Fantasy Festivalen, så forhåbentlig, når jeg at læse den inden da.
  • Spellslinger af Sebastien De Castell (400 sider). Jeg er ret spændt på, hvad jeg vil synes om denne bog, men jeg har læst nogle gode anmeldelser af den, så jeg krydser fingre for en god læseoplevelse.
Little Book Owl og Piera Forde afholder i løbet af september og oktober et readalong af Nevernight (433 sider) og Godsgrave af Jay Kristoff. I september skal Nevernight læses, og da den har stået ulæst længe på min reol, ser jeg forhåbentlig mit snit til at få den læst nu. 

Little Book Owl afholder også et readalong af Strange the Dreamer og Muse of Nightmares af Laini Taylor i løbet af september og oktober, men se endelig hendes video for mere info. Strange the Dreamer (536 sider) skal læses i løbet af september og jeg har forudbestilt Muse of Nightmares, der kommer til oktober, der jeg er sikker på, at jeg kommer til at elske serien.

Den sidste bog på min liste er Den, der lever stille (375 sider) af Leonora Christina Skov, som jeg længe har glædet mig til at læse, men har også været lidt bange for at læse, da den jo har fået virkelig gode anmeldelser. Forfatteren kommer forbi mit bibliotek i oktober (jeg glæder mig helt vildt meget til at høre hende!), og da jeg også skal afholde en pop-up læsekreds for bogen, skal jeg havde den læst og gerne snart.

Alt i alt har jeg 6 virkelig spændende bøger eller 2.674 sider, som jeg gerne vil læse i september, mens bladene bliver gule, røde og orange og dagene langsomt bliver kortere.

Hvilke bøger vil du gerne læse i løbet af september?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar