Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 17. oktober 2018

Dewey's Read-A-Thon TBR - efteråret 2018


[Indeholder anmeldereksemplar]

Så er det snart tid til efteråret store læsemarathon, Dewey's Read-A-Thon, og jeg har glædet mig til det i flere måneder. På lørdag d. 20. oktober kl. 14 og 24 timer frem, skal der læses og hygges til den store guldmedalje.
Min uge op til lørdag er proppet med spændende arbejdsopgaver, som kommer til at tage en del af min tid, men jeg håber at jeg alligevel kan se mit snit til at få købt lidt ind til Readathonet ellers må det blive lørdag. Jeg har dog allerede fundet min læsestak, som ikke har været en helt let opgave denne gang. Der var nemlig kun 1 bog, som jeg vidste med sikkerhed, at den skulle jeg bare læse, men efter at have tænkt en del, har jeg nu fundet en stak bøger, som jeg er rigtig spændt på at få læst. Det er en blanding af mine egne bøger og biblioteksbøger, og jeg har en del grafiske romaner med denne gang.



  • Menneskekød af Nick Clausen (151 sider). Da jeg fik denne fine bog ind af døren, vidste jeg bare at den skulle læses til et readathon. De sidste par gange har jeg nemlig læst en Nick Clausen bog, og det er blevet lidt af en tradition. (Anmeldereksemplar fra Forlaget Facet).
  • Fierce Fairytales & Other Stories to Stir Your Soul af Nikita Gill (161 sider). Denne her fine sag består af digte og små genfortællinger af eventyr, som jeg er spændt på at læse.
  • Gespenst af Åsa Larsson & Ingela Korsell (255 sider). De sidste par readathons har jeg også læst en af bøgerne i Pax serien, så det regner jeg også med kommer til at ske denne gang. De er nemlig virkelig underholdende og har et højt tempo.
  • City of Ghosts af Victoria Schwab (289 sider). Denne lyder som den perfekte bog til en mørk efterårsaften, hvor man sidder i en behagelig sofa med et varmt tæppe og tændte stearinlys.
  • Begravelsesudstyr af Fernando Iwasaki (119 sider). Jeg lånte denne bog på biblioteket, da den bliver beskrevet som en hyldest til gyserlitteraturen, og det lyder som lige noget for mig. Desuden består den af meget korte tekster, så den burde være hurtigt læst.
  • Anima af Tatiana Goldberg (104 sider). Anima er en psykologisk horrorfortælling fortalt som grafisk roman, og den har nogle fede tegninger.
  • Når en drage drager ud af Mads L. Brynnum (48 sider). Er en rimbog om uhyggelige monstre. Perfekt til når øjnene bliver trætte, hvis jeg kan vente så længe. 
  • And the Ocean Was Our Sky af Patrick Ness (160 sider). Jeg er ret spændt på Ness' nye grafiske roman. Jeg var vild med Monster, og nu må vi se om jeg bliver lige så vild med denne.
  • Sadly Never After af Skottie Young (120 sider). Fjerde bind i I Hate Fairyland serien har jeg ventet på at læse længe, og jeg så klar til regnbuefarvet vold.
  • Den uægte af Jesper Wung-Sung (104 sider). Jeg har ingen anelse om, hvad denne grafiske roman handler om, men den bad om at blive lånt med hjem fra biblioteket.
  • Dracula af Russell Punter (104 sider). Det er efterhånden en del år siden jeg læste Dracula af Bram Stoker, så da jeg så den nye tegneserieudgave skrevet af Punter, blev jeg simpelthen nødt til at låne den.
  • Wika og Oberons rasen af Thomas Day (80 sider). Dette er en tegneserie, jeg længe har overvejet at læse, og med dens længde og farverige sider er den forhåbentlig helt perfekt til dette readathon.
  • Sådan bliver du en tjekket zombie af Thomas Arnt & Ane Gudrun (60 sider). Endnu et biblioteksudlån, der smuttede ned i tasken. Titlen siger det hele.
Jeg har del kortere bøger og en mange grafiske romaner med i denne omgang, og min læsestak bliver derfor på 13 bøger på i alt 1.755 sider. Sidste gang læste jeg over 2.000 sider, så jeg er spændt på, hvor mange sider det bliver til denne gang.

Jeg vil som altid lavet et blogindlæg herinde, som løbende vil blive opdateret som mit læsedøgn skrider frem. Jeg vil ligeledes være aktiv på Instagram (@pthoustrup) og Twitter (@pthoustrup). Smid gerne link til din blog, Instragram eller Twitter i kommentarerne, hvis du også skal deltage og fortæl også gerne hvad du har planer om at læse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar