Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 4. januar 2019

- 2018 -


Endnu et år er gået, og det er derfor på tide at lave en lille opsummering af hvordan det gik.
I november 2017 købte jeg mit hus og flyttede ind. Førstedelen af 2018 stod derfor på få lagt nye gulve i den ene halvdel af huset, få malet væggene og hvidtede lofter. Derefter kunne jeg så indrette soveværelset og biblioteket. Jeg mangler stadig at få indrette kontoret, men jeg har brug for at få købt et skrivebord og kontorstol før jeg kan komme videre med det rum. Billeder er heller ikke kommet op endnu, men det skal de nok komme. Der skal også gøres noget med stuen, men det håber jeg på kommer til at ske her i 2019.


Haven har også fået en lille overhandling. Jeg har fået fjernet nogle grantræer, nogle rosenbuske og pokkers mange thujaer. Jeg har ligeledes fået gravet mange forårsblomster i form af tulipaner og påskeliljer ned, så nu venter jeg bare spændt på at de begynder at pible op. Jeg glæder mig generelt set meget til, at det bliver havevejr igen.
Arbejdsmæssigt bød 2018 også på mange spændende ting, og jeg er bare vild med mit arbejde, for ikke en dag er ens. Jeg glæder mig til at finde ud af, hvad 2019 har at byde på.
Jeg besøgte 6 festivaler/messer i løbet af året. 1 lå om foråret mens de 5 sidste lå om efteråret, så mit efterår var mildest talt travlt i perioder. Læs mere om mine oplevelser lige herunder:


Af bloggerarrangementer var jeg i juni til  Bogbloggerevent hos Leatherbound, hvor Julie M. Day fortalte om den nyeste bog i Trafallas trilogien. Det var en rigtig dejlig dag med god mad, hyggeligt samvær og fantasysnak.


Som altid brugte jeg også året til at deltage i en række readathons. Jeg deltog i 10 readathons (11 med Bibreadathon). Nogle gik bedre end andre, men det er altid hyggeligt at deltage i et readthon.


23 bøger fik 5 stjerner - 135 bøger fik 4 stjerner - 81 bøger fik 3 stjerner - 8 fik 2 stjerner - 6 fik 1 stjerne - 1 fik 0 stjerne

Jeg fik læst 275 bøger i løbet af 2018, så det lykkes mig at overgå min rekord fra 2017, hvor jeg læste 261 bøger. Af de 275 bøger blev 82 af dem hørt som lydbøger. I alt blev det til 74.185 sider. I gennemsnit har jeg således læst 22,91 bøger om måneden og 203,25 sider om dagen.
De fleste af mine læseoplevelser i 2018 har været virkelig gode, hvis man kigger på min stjerne rating. Det er jeg jo kun glad for, for det viser at jeg er god til at vælge bøger, jeg godt kan lide, og derved bruger min tid på gode læseoplevelser.

Den længste bog var It af Stephen King på 1.156 sider, mens den korteste bog var Fyrannosaurus Fræk af Nick Ward på 24 sider,

Antal læste bøger og antal sider fordelt på måneder:

Januar: 20 bøger (heraf 8 lydbøger) og 4.923 sider
Februar: 21 bøger (heraf 6 lydbøger) og 6.474 sider
Marts: 16 bøger (heraf 10 lydbøger) og 5.147 sider
April: 32 bøger (heraf 6 bøger) og 7.130 sider
Maj: 16 bøger (heraf 7 lydbøger) og 6.338 sider
Juni: 21 bøger (heraf 6 lydbøger) og 6.414 sider
Juli: 21 bøger (heraf 7 lydbøger) og 7.241 sider
August: 35 bøger (heraf 8 lydbøger) og 7.115 sider
September: 14 bøger (heraf 6 lydbøger) og 4.347 sider
Oktober: 29 bøger (heraf 6 lydbøger) og 7.118 sider
November: 18 bøger (heraf 5 lydbøger) og 4.488 sider
December: 32 bøger (heraf 7 lydbøger) og 7.450 sider


Til sidst vil jeg gerne sige tak til alle der læser med her. Tak for kommentarerne og likes på Facebook, Instagram og Twitter. Tak til de forskellige forlag, som jeg har samarbejdet med og tak til alle forfatterne, hvis bøger jeg fik læst i 2018.
Jeg glæder mig til at se hvad 2019 kommer til at byde på. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar