Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

lørdag den 2. februar 2019

Januar 2019


[De dødes skib er et anmeldereksemplar fra Carlsen]

Så er det allerede blevet tid til den første opsummering i 2019. Som tiden dog flyver!
Januar var en dejlig måned. Jeg havde en lang juleferie og startede derfor først på arbejde igen i den anden uge af januar. Det var rart at komme tilbage, og jeg har gang i mange spændende ting.
Januar er også min fødselsdagsmåned, så da dagen kom blev den fejret sammen med mine forældre, brødre og hunden. Jeg var også til fødselsdag i familien, så håndbold med min mor og hyggede mig i Aarhus med en veninde.
Jeg blev dog syg sidst i januar (og jeg er ellers aldrig syg), så det tog en hel af min energi, så jeg forsøger at indhente noget af det forsømte her i starten af februar. Så udover sygdom har det været en meget god start på 2019.

Januar startede godt ud med at jeg fik læst 33 bøger og 1 tegneserie. Af de 33 bøger blev 8 af dem lydbøger. Det var en god blandet stak af børnebøger og romaner. I alt fik jeg læst 6.036 sider
Jeg fik/købte 6 nye bøger til reolen.

Den korteste bog jeg læste i januar var Ondskabninger på kun 18 sider.
Den længste bog jeg læste var De dødes skib 496 sider.

Mange af de bøger jeg læste i januar var gode og flere af dem var også genlæsninger. Jeg vil dog lige fremhæve Rød høst, Den halve verden og Slør, som jeg synes var virkelig gode.

Januars største overraskelse var Hunting Prince Dracula. Jeg havde nogle problemer med den første bog, som gjorde at jeg var lidt bange for at Hunting Prince Dracula også ville skuffe mig, men det viste sig heldigvis ikke til at holde stik. Derimod blev jeg rigtig glad for den og dens karakterer.

Jeg har ikke de store planer for februar, andet end selvfølgelig få læst noget (jeg har planer om at deltage i et par readathons) og få produceret noget til bloggen, da den har lidt under min sygdom. Ellers vil jeg tage februar som den kommer.



Læste bøger:
Dennis Jürgensen: Sagen om den brændende klovn (Spøgelseslinien #5) (lydbog)
Nick Clausen: Udvalgt (Den Sidste Vindrytter #1)
Dennis Jürgensen: Midnatstimen (lydbog)
Rick Riordan: De dødes skib (Magnus Chase og de nordiske guder #3) (anmeldereksemplar)
Dennis Jürgensen: Uhyret i brønden (lydbog)
Pernille Engsig Eskildsen og Jakob Brodersen: Liv - Den fantastiske historie om evolution
Anika Eibe: Er du okay, Nanna? (Er du okay #4)
Dennis Jürgensen: Mirakler udføres
Dennis Jürgensen: De hængte mænds hus (En fortælling i H.P. Lovecrafts Cthulhu-mytologi #1) (lydbog)
Ida Rørholm Davidsen: Lonely Journey
Sophie Souid: Død over Tandfeen (Alf & Bjørn redder verden #1)
Dennis Jürgensen: Gylperen (en fortælling i H.P. Lovecrafts Cthulhu-mytologi #2) (lydbog)
Thomas Arnt Jensen: De døde vågner (Zombier vs. Troldmænd #1)
Thomas Arnt Jensen: Magisk modstand (Zombier vs. Troldmænd #2)
John Kenn Mortensen: Ondskabninger
Ryan T. Higgins: Da Boris fik gæslinger (Bjørnen Boris #1)
Ryan T. Higgins: Hotel Boris (Bjørnen Boris #2)
Ryan T. Higgins: Boris flytter! (Bjørnen Boris #4)
Ryan T. Higgins: Da Boris blev julebjørn (Bjørnen Boris #5)
Joe Abercrombie: Den halve verden (Det Splinterede Hav #2)
Kerri Maniscalco: Hunting Prince Dracula (Stalking Jack the Ripper #2) (lydbog)
Jason Reynolds: Lang vej ned
Henriette Rostrup: Drengen fra Krematorium D (Den Døde By #1)
Lars Ahn: Rød høst
Steen Langstrup: Fluernes hvisken (lydbog)
Steen Langstrup: De sidste (lydbog)
Lene Tanggaard: Vanebrud
A. Silvestri: Slør
Jack Henseleit: Vampyrkniven (Heksetimen #1)
Anne-Marie Vedsø Olesen, Steen Langstrup, Rikke Schubart, Patrick Leis: Poe: 4 makabre hyldester
Stephen King: Varulvens år
Patrick Leis: Tunnellen - Nemesisnoveller
Kristina Aamand: Så god som ny
Dennis Jürgensen: Evighedens port (Drømmetjenerne #1) (lydbog)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar