Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 4. april 2019

Dewey's 24 Hour Read-A-Thon TBR - foråret 2019


[Indeholder anmeldereksemplarer]

Så er det atter blevet tid til at hive 24 timer ud af kalenderen og skabe en lille læseboble. Dewey's 24 Hour Readathon er nemlig lige på trapperne. Det hele begynder på lørdag d. 6. april kl. 14 og slutter igen søndag d. 7. april kl. 14. Du kan læse mere om Readathonet her, hvor du også har mulighed for at tilmelde dig, hvis du skulle have lyst til det. 

Jeg har efterhånden deltaget flere gange, men denne gang bliver det en smule anderledes. Om lørdagen skal jeg nemlig til Krimimessen i Horsens, så jeg kommer desværre ikke til at være med fra start. Jeg regner derfor med at starter når jeg kommer hjem (eller eventuelt allerede i bussen), men det kommer også an på mit energiniveau efter en hel dag på Krimimessen. Jeg har også planlagt at jeg vil læse længere end til kl. 14 om søndagen, men nu får vi at se hvordan det kommer til at gå. 

Jeg har fri fredagen op til readathonet, så der håber jeg at få ordnet alle de praktiske ting, som indkøb, rengøring, skabe et læsehjørne samt et spread i min bullet journal. Men jeg har fået styr på det vigtigste, som selvfølgelig er hvilke bøger jeg gerne vil læse. Den er ikke skrevet i sten, så den kan godt når at ændre sig på dagen. Jeg er jo også godt i gang med O.W.L.'s Magical Readathon 2019, og afhængig af hvilken bog jeg er i gang med, når det bliver lørdag, kan det godt være jeg vælger at læse den i stedet for. Jeg har faktisk flere end én tbr, som jeg kan vælge imellem.


Min primære tbr består af fire bøger, som er:

  • Dødt kød - Dag 1 af Nick Clausen, 124 sider [Anmeldereksemplar fra Forlaget Facet]. Jeg har læst denne bog tidligere, men da jeg lige har modtaget den næste bog i serien, kunne jeg godt tænke mig at genlæse bog 1 først.
  • Dødt kød - Dag 2 af Nick Clausen, 112 sider [Anmeldereksemplar fra Forlaget Facet]. Den næste bog i serien, og da Nick Clausen altid skriver godt og den handler om zombier samt er forholdsvis kort, er det en oplagt readathon bog for mig.
  • Grimm af Kenneth Bøgh Andersen & Benni Bødker, 220 sider. Dette er genfortællinger af nogle kendte eventyr af Brødrene Grimm, og jeg er virkelig spændt på denne bog. Jeg elsker eventyr og jeg elsker genfortællinger. Derudover er det John Kenn Mortensen der har illustreret bogen, så det er jeg sikker på nok skal bliver godt og uhyggeligt.
  • Nordiske guder af Johan Egerkrans, 160 sider [Anmeldereksemplar fra Forlaget Alvilda] Jeg er også rigtig spændt på denne bog om de nordiske guder. Det er måske mere et opslagsværk end en sammenhængende fortælling, men vi kommer både rundt om aserne, jætterne og verdens skabelse og undergang.


Min sekundære tbr består af de overstående bøger. Hvis jeg får læst min primære tbr, regner jeg med at kaste mig over disse. Stakken består af korte børnebøger og et skuespil. De er alle biblioteksbøger, så jeg skulle gerne have den læst inden for den nærmeste fremtid.

______________


Jeg vil som altid lavet et blogindlæg herinde, som løbende vil blive opdateret som mit læsedøgn skrider frem. Jeg vil ligeledes være aktiv på Instagram (@pthoustrup) og Twitter (@pthoustrup). Smid gerne link til din blog, Instagram eller Twitter i kommentarerne, hvis du også skal deltage og fortæl også gerne hvad du har planer om at læse.

2 kommentarer:

  1. Åh, nogle fine bøger, dem glæder jeg mig til at høre om! Jeg er også så småt ved at være klar, har en blandet stak med børnebøger, gys, fantasy, memoir og skuespil :) Opdaterer løbende på Skriverliv.dk, hvis du får lyst at kigge forbi :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det lyder som en spændende stak du har gang i. Glæder mig til at læse med :)

      Slet