Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 28. april 2019

The Tropic of Serpents af Marie Brennan

"As I have not yet finished composing my memoirs, I cannot say with certainty that this volume will be the most gossip-ridden of them all. But it will be a fair contender, as it was during these years that I found myself accused of fornication, high treason, and status as the worst mother in all of Scirland. It is rather more than most women manage in their lives, and I own that I take a perverse sort of pride in the achievement." 




The Tropic of Serpents af Marie Brennan er anden del i serien The Memoirs of Lady Trent.
Den foregår et par år efter vores hovedperson Isabellas sidste drageeventyr i A Natural History of Dragons. Isabella har ikke opgivet håbet om at komme på et nyt drageeventyr, men samfundet og ikke mindst hendes mor, har stadig store forventninger til hende om at være en "rigtig" lady, og især efter hun er blevet mor til en lille dreng. Og en rigtig lady tager bestemt ikke på dragejagt. Men Isabella kan ikke blive hjemme. Hun er nødt til at studere de vilde drager, og hun tager derfor på en ekspedition til landet Eriga, hvor hun håber på at se de legendariske swamp-wyrms.

Jeg kom hurtigere ind i historien i The Tropic of Serpents end jeg gjorde med A Natural History of Dragons. Måske fordi jeg bedre viste hvad jeg gik ind til denne gang eller den bare fangede mig bedre fra starten af end bind 1 gjorde som jeg fandt meget langtrukken i starten.
The Tropic of Serpents står visse steder også i stampe, hvor jeg ville ønske at handlingen bevægede sig lidt hurtigere frem. Men når der var gang i handlingen, var den også rigtig spændende.
Naturbeskrivelserne var også rigtig gode og meget levende. Det føltes flere steder som om man selv befandt sig i junglens varme og fugtmættede atmosfære, hvor drager nemt kunne gemme sig imellem alt det grønne.

Mit største problem med The Tropic of Serpents er nøjagtig det samme som jeg havde med A Natural History of Dragons - dragerne er simpelthen for lidt med i handlingen. De bliver skam flittig omtalt i forskellige samtaler som Isabella har med enten sine kolleager eller beboerne i Eriga. De er bare knap så meget med in the flesh, og det er jeg virkelig skuffet over. Jeg vil gerne have at der er drager med og at de har en stor rolle, når jeg nu har valgt at læse en romanserie om drager. Til gengæld er der meget fokus på de kultursammenstød som Isabella oplever og selv om det var ganske spændende blev det lidt for meget for mig på et tidspunkt. Især fordi det fjernede fokus fra dragerne.

The Tropic of Serpents er en ganske underholdende bog. Jeg var vild med naturbeskrivelserne, som jeg synes var meget gode. Jeg har planer om at låne den tredje bog på biblioteket, men jeg tror lige at jeg venter et stykke tid, da jeg har så mange andre af mine egne bøger, som jeg gerne vil have læst i den nærmeste fremtid.


3/5 stjerner

Titel: The Tropic of Serpents
Forfatter: Marie Brennan
Serie: The Memoirs of Lady Trent #2
Sprog: engelsk
Forlag: Tor Books
Udgivet: 4. marts 2014
ISBN: 9780765331977
Sideantal: 331

Ingen kommentarer:

Send en kommentar