Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 25. juli 2019

Status på læseudfordringen 19 i '19


En af mine læseudfordringer for i år var at læse 19 bøger, som jeg havde udvalgt mig i startet af året. Det oprindelige indlæg kan læse lige her.

Nu er vi mere end halvvejs igennem året og det er derfor på tide at tage en lille status på, hvordan det er gået med udfordringen hidtil.

Jeg vil starte med at sige at nutidsmig synes at fortidsmig var en lille smule optimistisk i at vælge så mange 400+ siders bøger. Ved seriøst ikke hvad jeg har tænkt på, andet end jeg i hvert fald ikke har skævet til sidetallet, hvilket jeg nok fortryder en lille smule nu. Jeg elsker at læse tykke bøger, men det kræver bare at jeg nogle gange skal give mig selv et ordentlig mentalt spark for at komme i gang med dem. Det er bare lettere for mig at vælge en bog på 300 sider frem for 700.

Jeg har måske også skubbet bøgerne lidt i baggrunden, da der er så mange andre bøger, som jeg gerne vil læse. Men det må jeg se at få ændret på i resten af halvåret, så jeg kan nå at få dem læst inden vi skriver 2020. Jeg har nemlig kun fået læst 7 bøger af de 19, og det er godt nok ikke særlig mange (det kunne have været værre, men det kunne godt nok også have været en hel del bedre). Men jeg kan stadig nå et få vendt skuden, og det er det jeg vil koncentrere mig over fra nu af.

  1. Pierce Brown: Golden Son
  2. Jay Kristoff: Nevernight
  3. Sabaa Tahir: A Torch Against the Night
  4. Malene Sølvsten: Ravnenes Hvisken 2
  5. Justin Cronin: De Tolv
  6. Deborah Harkness: Heksenat
  7. Sylvia Plath: The Bell Jar
  8. Justine Larbalestier: My Sister Rosa
  9. Marissa Meyer: Cinder
  10. V. E. Schwab: A Darker Shade of Magic
  11. Louise O'Neill: Hun bad selv om det
  12. Jojo Moyes: Me Before You
  13. Neil Gaiman: American Gods
  14. Peter V. Brett: The Painted Man
  15. Rainbow Rowell: Fangirl
  16. Cormac McCarthy: The Road
  17. N. K. Jemisin: The Fifth Season
  18. George Eliot: Middlemarch
  19. George R. R. Martin: A Clash of Kings

Ingen kommentarer:

Send en kommentar