Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 1. oktober 2019

September 2019


[Pax immortalis er et anmeldereksemplar fra Valeta // Ursiderne er et anmeldereksemplar fra Tellerup // Bjergtaget - Og de blev lokket & Dødt kød - Dag 3 er anmeldereksemplar fra Forlaget Facet]

Den store begivenhed i september var Fantasyfestivalen i Esbjerg, hvor jeg var af sted begge dage. Det var en virkelig god oplevelse som der kan læses mere om her og her.
Derudover var jeg en tur i biografen med en veninde for at se IT: Chapter Two, der dog ikke var nær så uhyggelig, som jeg havde håbet på.
Jeg rundende måneden af med to aftner med familiehygge, da min mor holdt fødselsdag/jubilæum for familien, og det var helt vildt hyggeligt.

Jeg fik læst 18 bøger i løbet af september, hvilket er det nøjagtig det samme antal som sidste måned. 2 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 5.397 sider.
Jeg fik købt hele 37 nye bøger, og her bar Fantasyfestivalen en stor del af ansvaret :)

Den længste bog jeg læste var Geminiderne af Nanna Foss på 656 sider, mens den korteste var Mare, mare minde af Teddy Vork på 59 sider.

Igen havde jeg en rigtig god læsemåned og jeg vil derfor lige kort nævne de bedste bøger, som jeg fik læst: Pax immortalisGeminiderneBjergtaget - Og de blev lokketDødt kød - Dag 3Ursiderne samt Mare, mare minde.

Jeg fik også læst to fagbøger i september, en der handlede om at rydde op i sit rod og en om vampyrer i litteraturen. Desværre var der ingen af dem, som jeg synes var særlig gode.

Månedens overraskelse var Heartstopper: Volume One og Volume Two, som simpelthen var så søde uden at det på noget tidspunkt kammede over og blev for klichefyldt.

I oktober har jeg endnu ikke de store planer, andet end at efterårsferien på arbejdet bliver fyldt med kreative aktiviteter. Jeg regner dog med at få læst en del, nu hvor det også bliver mørkere samt få gået nogle lange ture, mens det stadig er lyst.


Læste bøger:
Patrick Leis: Pax immortalis (Necrodemic #4) (anmeldereksemplar)
Chris Carter: Bødlen (Robert Hunter #2) (lydbog)
Alice Oseman: Heartstopper: Volume One (Heartstopper #1)
Sara Ejersbo: Klassens dronning (Pigeliv #1)
Lene Bentsen: Farvel rod - hej frihed: kom rodet til livs
Alice Oseman: Heartstopper: Volume Two (Heartstopper #2)
Kris Hirschmann: Vampires in Literature
Marta Breen: Kvinder i kamp: 150 års kamp for frihed, lighed, søsterskab!
Chris Carter: Stalkeren (Robert Hunter #3)
Nanna Foss: Geminiderne (Spektrum #2)
Sidsel Sander Mittet: Bjergtaget - Og de blev lokket (Bjergtaget #1)
Nick Clausen: Dødt kød - Dag 3 (Dødt kød #3) (anmeldereksemplar)
Rick Riordan: The Red Pyramid (The Kane Chronicles #1) (lydbog)
John Kenn Mortensen: De utilpassede
Nanna Foss: Ursiderne (Spektrum #3) (anmeldereksemplar)
Nick Clausen: Dødt kød - Dag 3 (Dødt kød #3) (anmeldereksemplar)
Teddy Vork: Mare, mare minde
Dennis Jürgensen: Mørkeleg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar