Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 19. december 2019

Bogforum 2019 - søndag


[Reklame: presseadgang]

FredagLørdag

Så er det blevet søndag og dermed den sidste dag på Bogforum for denne gang. Det var også den dag, hvor jeg havde allerfærrest punkter på mit program.


Om formiddagen hørte jeg Amalie Langballe fortælle om sin debut Forsvindingsnumre. Det var ikke et punkt jeg havde planlagt, men da jeg lige kom forbi blev jeg fristet. Og det var en meget fin snak om sorg og om at miste.


Jeg var også henne og få en signering eller to af Dennis Jürgensen.


Mit sidste punkt var at høre Don Rosa, der talte om sit lange liv som andetegner, og kom også ind på nogle store forskelle mellem USA og Europa, når det kommer til tegneserier. Igen havde jeg et ret stor fangirl moment, og det var fedt endelig at høre ham tale.

Efter Don Rosa fandt jeg min kollega og vi begav os igen mod Jylland.

Alt i alt har det været en rigtig god weekend, og jeg glæder mig til at se hvad Bogforum har at byde på næste år.


Og nu er det vist blevet tid til at vise alle de bøger frem, som jeg fik slæbt med mig hjem. Det var en hel del og jeg er stadig overrasket over at de kunne være i kufferten. (De kommer i totalt tilfældig rækkefølge - og altså ikke i den rækkefølge, som jeg købte dem).


Jeg købte tre notesbøger fra Paperblanks, som jeg glæder mig til at tage i brug.


Om fredagen fik jeg som sagt en goodiebag fra Turbine forlaget, og tusind tak for det. Den indeholdte bøgerne Kunsten at skabe minder af Meik Wiking og Håndtegnede typografer af Abby Jy, samt en Roser & Violer notesbog, chokolade, bogmærker og postkort.


Jeg købte de to bind i Her er dit liv, Joakim af Don Rosa. Jeg kender selvfølgelig allerede historierne, da jeg har læst dem mange gange efterhånden, men bøgerne indeholder også facts om de enkle historier, og det er altid fedt at læse.


Jeg købte Grimm II af Kenneth Bøgh Andersen, Benni Bødker og John Kenn Mortensen. Den glæder jeg meget til at læse, og jeg håber at eventyrene er mindst ligeså gode, som i den første bog.


Jeg er meget spændt på Manden som træerne elskede af Nikolaj Johansen, som lyder meget interessant.
Jeg fandt Slim nr. 7 til 10 kr. og det kunne jeg simpelthen ikke stå for.


Jeg købte også to bøger af Nicole Boyle Rødtnes, nemlig Livet tilbage og Den sorte enkes by. Den sidste læste jeg for et par måneder siden.


Tellerup havde flere gode tilbud, og jeg fik derfor købt en del bøger hos dem. Jeg købte de sidste to bøger i Lene Dybdahls triologi, Blodbæst og Ildstorm.


Jeg købte også den nyeste i Er du okay? serien - Er du okay, Helene? af Anika Eibe.
Jeg har også tænkt mig at prøve kræfter med Smukke dreng af Charlotte Fischer på et tidspunkt.


Jeg fik købt den sidste bog i Dennis Jürgensens krimiserie, nemlig Faldende masker.
Og så fik jeg selvfølgelig købt Kvadrantiderne af Nanna Foss.


Jeg vil gerne prøve kræfter med Ernest Hemingway på et tidspunkt, så derfor købte jeg tre af hans bøger - Om at skrive, Solen går sin gang samt Hvem ringer klokkerne for.


Der var et godt tilbud på Patrick Ness' trilogi, så de røg selvfølgelig også med.


Provinspis af Ditte Wiese er et par år gammel, men jeg har endnu ikke fået den læst.
Mindre end en kilometer væk af Sarah Engell er en novellesamling, som jeg glæder mig til at læse.


Jeg købte også nogle danske klassikere. De første var tre af Karen Blixens bøger, nemlig Gengældelsens veje, Babettes Gæstebud og Vintereventyr.


Jeg købte også to bøger af Tove Ditlevsen, som var Ansigterne og Gift.
Glasklokken af Sylvia Plath er også en klassiker, jeg længe gerne har villet læse.


Jeg skulle selvfølgelig også have Livets Blod af Malene Sølvsten.


Jeg fik også nogle af bøgerne signeret, og så fik jeg virkelig mange bogmærker og postkort med hjem.

Det var alt for nu. Tak til alle dem, jeg snakkede med under Bogforum, og tak til dig, fordi du læser med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar