Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 9. december 2019

Nye bøger #54 - tilføjelser i november


November var en vild måned, når man ser på hvor mange nye bøger, jeg har formået at anskaffe mig. Hele 42 bøger blev det, hvoraf de 30 af dem blev købt på BogForum. Dem har jeg besluttet at vise frem i et andet blogindlæg, så i dag koncentrerer jeg mig om de 12 andre.


Jeg startede måneden ud med at købe nogle novelleantologier fra Penguin serien. Den første er The Penguin Book of Witches, som har hekse og heksekraft i fokus. Den næste var The Penguin Book of Mermaid, som indeholder havfruefortællinger. Den sidste var The Penguin Book of the Undead, og her forventer jeg alting zombier, vampyrer m.m.


Jeg købte også to Jane Austen romaner, nemlig Emma og Overtalelse i dansk oversættelse, og som jeg ikke ejer. Jeg er vild med denne designserie, den er simpelthen så smuk og gennemført, så jeg har ønsket mig de to sidste jeg mangler i julegave.


En anden klassiker jeg købte var en samling af H. P. Lovecrafts noveller, Bag søvnens vægge. Nu er alle Lovecrafts noveller blevet nyoversat og udgivet i disse fine udgaver.
Jeg har også købt den sidste bog i Pax serien, Draugen, af Åsa Larsson, og jeg glæder mig til at læse videre i serien.


Marissa Meyer har udgivet en ny trilogi, hvor jeg har købt de sidste to, som er Archenemies og Supernova, og jeg glæder mig til at kaste mig over den i det nye år.


Fra FairyLoot købte jeg Girls of Storm and Shadow af Natasha Ngan, som er 2'eren i en serie. Jeg elsker farverne på coveret, og glæder mig til at prøve kræfter med serien.
Den nyeste bog fra Leigh Bardugo, Ninth House, er jeg også rigtig spændt på. Jeg har i hvert fald kun hørt godt om den.


Jeg fik også købt A Court of Thorns and Roses af Sarah J. Maas, som ikke er helt nem at tage billeder af, men som er utrolig smuk.

Har du købt nogle spændende bøger i november?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar