Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 29. marts 2020

O.W.L.'s Magical Readathon 2020 - tbr


[Indeholder anmeldereksemplarer]

Så er det igen ved at være tid til O.W.L.'s Magical Readthon, som jeg deltog i for første gang sidste år. Det var en virkelig sjov og hyggelig oplevelse, så jeg har set frem til at deltage igen. Det er Book Roast, der står bag readathonet, så tjek hendes video ud lige her, hvis du vil vide mere.

O.W.L.'s står for Ordinary Wizarding Levels som stammer fra Harry Potter universet og er de eksaminer, eleverne skal tage på deres femte år. Der er 12 forskellige O.W.L.'s og hvis man består én eller flere af de forskellige fag, kan man vælge at læse dem videre på N.E.W.T. niveau. Så det giver lidt sig selv at, hvis man ikke fuldføre et af fagene på O.W.L. niveau, kan man ikke læse dette fag på N.E.W.T. niveau.

O.W.L.'s Magical Readthon løber i hele april måned, og handler i al sin enkelhed om at bestå de O.W.L.'s man gerne vil tage på N.E.W.T. niveau, for at kunne få den magiske karriere man gerne vil have. Jeg har planer om at tage alle 12 O.W.L.'s i april, så jeg derved får frit slag på mine N.E.W.T.'s i august, men jeg har skævet til de forskellige magiske karrieremuligheder.
Sidste år gik jeg efter Magizoologist, og i år tænker jeg at gå efter Spell Maker.
Uddannelsen kræver O.W.L.'s i fagene Ancient Runes, Arithmancy, Astronomy, Charms, Divination, History of Magic samt Transfiguration.
Så det er de fag jeg vil fokusere på, at få læst og bestået først, men jeg satser på at få læst dem alle.


O.W.L.'s for de forskellige fag er:

  • Ancient Runes - Heart Rune: hjerte på coveret eller i titlen
  • Arithmancy - Magical qualities of number 2: læs noget udenfor din favorit genre
  • Astronomy - Night classes: læs størstedelen af bogen, når det er mørkt udenfor
  • Care of Magical Creatures - Hippogriffs: væsen med et næb på coveret
  • Charms - Lumos Maxima: hvidt cover
  • Defence Against the Dark Arts - Grindeylows: bog der foregår på havet/ved kysten
  • Divination - Third eye: brug en random genreator til at vælge en bog fra din TBR
  • Herbology - Mimbulus Mimbletonia: title der starter med et M
  • History of Magic - Witch hunts: bog med hekse/troldmænd
  • Muggle Studies - Bog fra en muggles synspunkt (contemporary)
  • Potions - Skrinking Solution: bog under 150 sider
  • Transfiguration - Animagus lecture: bog eller serie der inkluderer shapeshifting/hamskifte


Min tbr ser således ud:

  • Ancient Runes - Jack of Hearts (and Other Parts) af Lev A.C. Rosen
  • Arithmancy - 107 danske Pippi-piger af Merete Van Den Berg (anmeldereksemplar fra forfatteren)
  • Astronomy - Beneath the Sugar Sky (Wayward Children #3) af Seanan McGuire 
  • Care of Magical Creatures - Best New Horror 23 af Stephen Jones m.fl.
  • Charms - The Final Empire (Mistborn #1) af Brandon Sanderson
  • Defence Against the Dark Arts Kaldet fra Galathea (Awen #1) af Nathali Liane og Bettina Liane (anmeldereksemplar fra forlaget)
  • Divination - A Curse So Dark and Lonely (Cursebreakers #1) af Brigid Kemmerer 
  • Herbology -  Mulm af Teddy Vork (anmeldereksemplar fra forfatteren)
  • History of Magic -  Elementprøven (Sprækken til Luscuro #1) af Julie Midtgaard 
  • Muggle Studies -  Er du okay, Helene? af Anika Eibe 
  • Potions - A Spy in the House of Love af Anaïs Nin
  • Transfiguration -  Bloody Bones (Anita Blake, Vampire Hunter #5) af Laurell K. Hamilton

Jeg håber som sagt på at få læst alle bøgerne i løbet af april. Det skulle kunne lade sig gøre, selvom der også er nogle lange bøger indimellem.

Jeg vil som altid lave en opsummering, men jeg vil dele den op i uger, som jeg også gjorde sidste år. Det fungerede rigtig fint for mig. Jeg vil også forsøge at være aktiv på Instagram under @pthoustrup og dele mine læsefremskridt der. Nu må vi få at se, hvordan det kommer til at gå.

Deltager du i O.W.L.'s Magical Readathon?

2 kommentarer:

  1. Jeg har planer om at deltage for første gang, men har heller ikke lagt mig fast på en karriere. Jeg tvivler nemlig på, at jeg får tid til at deltage i NEWT Readathonet i august, så vil bare fokusere på at gennemføre OWLs readathonet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor godt at du også deltager :) Jeg er også spændt på hvordan det kommer til at gå, da jeg ikke altid er så god til månedslange readathon.

      Slet