Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 2. april 2020

Marts 2020


[Vilde dyr er et anmeldereksemplar fra Hr. Ferdinand]

Marts var en måned, de færreste nok vil glemme. Det var en virkelig mærkelig måned fuld af usikkerhed og tankemylder. Jeg vil ikke skrive mere her, for jeg vil gerne fokusere på de mere positive ting, som er:

Jeg har været i haven flere gange, både for at lave noget havearbejde og for at nyde solen og den blå himmel.
Jeg har endelig fået ordnet mit hjemmebibliotek - jeg er så glad for resultatet!
Jeg har snakket med både med familie, venner og kollegaer via telefon og nettet, og det har været dejligt.

__________

I marts fik jeg læst 23 bøger, hvoraf 4 blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 6.202 sider. Jeg fik også 12 nye bøger ind af døren.

Den længste bog jeg læste var Elantris af Brandon Sanderson, der var på 615 sider. Den korteste bog var fra samme forfatter og serie, nemlig The Hope of Elantris på blot 28 sider.

I marts fik jeg læst nogle rigtig gode bøger: The Lunatic CafeDronningernes Erindringer, The Day the Dead Came to Show and Tell, Kadavermarch, Og så drukner jeg, Skamløs 2 samt Gudindens Avatar.

Månedens overraskelser var Draugen og Faldende masker, som begge var afslutningen på hver deres serie. De var gode afslutninger, da passede til seriernes ånd, og som også formåede at overraske mig undervejs, hvilket altid er en fed følelse.

Hvis jeg ikke skulle læse De nærmeste til en bogklub, havde jeg givet op i løbet af de første 20 sider. Jeg fandt den kedelig og gentagende. Det var bare ikke en bog for mig.

__________

I 2020 har jeg sat mig nogle læsemål, hvor jeg gerne vil færdiglæse flere serier, læse flere digte, fagbøger og klassikere. Jeg vil derfor bruge min månedsopsamling på at gøre status over, hvor meget jeg har nået i løbet af måneden. Derudover vil det forhåbentlig gøre, at jeg ikke så let glemmer udfordringerne.

Færdiglæse 10 serier:
3. Pax af Åsa Larsson & Ingela Korsell
4. Roland Triel af Dennis Jürgensen

Læse 10 faglitterære bøger:
8. Skamløs - Rebelske kvinder der ændrede verden 2 af Pénélope Bagieu

__________

I april skal jeg deltage i O.W.L.'s Magical Readathon, og jeg glæder mig virkelig meget! Min tbr kan ses lige her.


Læste bøger:
Beatriz Martín Vidal: Flyv
Magdalena Hai: Den lille gyserbutik og det nådesløse kildepulver
Åsa Larsson & Ingela Korsell: Hvidslangen (Pax #8)
Jeaniene Frost: First Drop of Crimson (Night Huntress World #1) (lydbog)
Michael Cunningham: A Wild Swan: And Other Tales
Brandon Sanderson: Elantris (Elantris #1)
Jeaniene Frost: Eternal Kiss of Darkness (Night Huntress World #2) (lydbog)
Pénélope Bagieu: Skamløs - Rebelske kvinder der ændrede verden 2 (Skamløs #2)
Ditte Wiese: Og så drukner jeg ...
Åsa Larsson & Ingela Korsell: Maren (Pax #9)
Åsa Larsson & Ingela Korsell: Draugen (Pax #10)
Dennis Jürgensen: Kadavermarch (lydbog)
Dennis Jürgensen: Kadaverjagt
Brandon Sanderson: The Emperor's Soul (Elantris)
Brandon Sanderson: The Hope of Elantris (Elantris #1.5)
Gin Phillips: Vilde dyr (lydbog) (anmeldereksemplar)
Mira Grant: The Day the Dead Came to Show and Tell (Newsflesh #3.2)
Dennis Jürgensen: Eksploderende skadedyr (Roland Triel #5)
Laurell K. Hamilton: The Lunatic Cafe (Anita Blake, Vampire Hunter #4)
Dennis Jürgensen: Faldende masker (Roland Triel #6)
Line Wenzel: Dronningernes Erindringer (Mindelandet #1)
Henriette Hesselholdt: Gudindens Avatar (Gudernes Krig #1)
Lotte Kirkeby Hansen: De nærmeste

Ingen kommentarer:

Send en kommentar