Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 2. juni 2020

Maj 2020


[Dødt kød - dag 3 er et anmeldereksemplar fra Forlaget Facet]

Første del af maj stod på hjemmearbejde, mens vi i anden halvdel fik lov til at åbne mere op for biblioteket, og selvom jeg har holdt af at arbejde hjemme, har jeg godt nok savnet at være på vagt og iblandt alle bøgerne, og ikke mindst se nogle af mine skønne kollegaer igen (og ikke blot igennem en skærm). Den anden dag fik jeg gået en lang tur med en kollega. Det var super hyggeligt.
Jeg har været på besøg hos mine forældre, hvilket var dejligt.
Jeg har også lavet en del havearbejde, og begyndt at tage tapet ned i stuen.

__________

Maj var en virkelig god læsemåned, hvor jeg fik læst 35 bøger, hvoraf 5 blev hørt sin lydbog. I alt blev det til 8.827 sider, hvilket er et helt vildt tal.
Min læsning bestod af en del genlæsninger af favoritter, men der var skam også plads til nye bekendtskaber.
Jeg havde glemt at tælle en fagbog med i en tidligere måned, så jeg fuldførte faktisk mit ene læsemål, nemlig den om at læse 10 fagbøger i sidste måned. Så yeah sidste måned! Jeg har dog flere fagbøger stående, så jeg regner med at fortsætte. Jeg skal dog i gang med at læse nogle flere klassikere og digtsamlinger.

Den længste bog jeg læste var De Tolv på 751 sider, men den korteste var Den lille gyserbutik og mysteriet om de forsvundne tænder på blot 58.

Jeg fik læst flere rigtig gode bøger i løbet af maj. Nogle af dem var Feed, Deadline, Grimm II, Flugten af DanmarkMotorhjerte og Livet - Illustreret.

Jeg fik også læst Scott Snyders Batman. Jeg havde for nogle år siden læst de første 6 bind, men glemt at læse bind 7 og 8 selvom jeg havde dem på hylden (hvorfor ved jeg ikke). Serien indeholder 10 bind i alt, men bind 7 og 8 var bare ikke særlig gode i forhold til de første bind, og da de ikke findes på et bibliotek her i landet, får jeg ikke læst de to sidste bind, for jeg vil ikke ud og købe dem.

Jeg var meget spændt på at begynde på En lykkelig slutning, som jeg valgte at høre som lydbog. Det var en god oplæser, og jeg var generelt meget fascineret af historien, selvom det virkelig var nogle tabuemner, som forfatteren tog fat på. Det er ikke en bog for alle, men hold kæft hvor er den vild.

__________

I 2020 har jeg sat mig nogle læsemål, hvor jeg gerne vil færdiglæse flere serier, læse flere digte, fagbøger og klassikere. Jeg vil derfor bruge min månedsopsamling på at gøre status over, hvor meget jeg har nået i løbet af måneden. Derudover vil det forhåbentlig gøre, at jeg ikke så let glemmer udfordringerne.

Færdiglæse 10 serier:
5. One Of Us is Lying af Karen M. McManus
6. Women Are Some Kind of Magic af Amanda Lovelace
7. Grimm af Kenneth Bøgh Andersen & Benni Bødker (der må gerne komme flere gendigtninger efter min mening)
8. Død verden af Louise Haiberg

Læse 10 digtsamlinger:
4. The Mermaid's Voice Returns in This One af Amanda Lovelace

Læse 10 faglitterære bøger:
11. Pseudoarbejde: Hvordan vi fik travlt med at lave ingenting af Dennis Nørmark & Anders Fogh Jensen
12. Why You Should Read Children's Books, Even Though You Are So Old and Wise af Katherine Rundell

__________

Jeg har en del læseplaner for juni, og jeg er spændt på, hvor jeg får læst, nu hvor min arbejdsdag bliver mere normal.
Jeg har også en del havearbejde (det er jo højsæson), og så skal jeg også videre med mit tapetprojekt (hurra for lydbøger).


Læste bøger:
Kenneth Bøgh Andersen: Myrekryb og ormehuller - Antboy vender tilbage 1
Scott Snyder: Batman Volume 1: The Court of Owls
Scott Snyder: Batman Volume 2: The City of Owls
Sanne Munk Jensen: En dygtig havfrue
Kenneth Bøgh Andersen & Benni Bødker: Grimm - Grumme eventyr genfortalt for gamle og unge
Scott Snyder: Batman Volume 3: Death of the Family
Nick Clausen: Dødt kød - dag 3 (anmeldereksemplar)
Scott Snyder: Batman Volume 4: Zero Year: Secret City
Jim Butcher: Grave Peril (The Dresden Files #3) (lydbog)
Scott Snyder: Batman Volume 5: Zero Year: Dark City
Scott Snyder: Batman, Volume 6: Graveyard Shift
Karen M. McManus: En af os dræber (One of Us Is Lying #2)
Scott Snyder: Batman Volume 7: Endgame
Scott Snyder: Batman Volume 8: Superheavy
Amanda Lovelace: The Mermaid's Voice Returns in This One (Women Are Some Kind of Magic #3)
Stephen King: Carrie
Justin Cronin: De Tolv (The Passage #2) (lydbog)
Kenneth Bøgh Andersen & Benni Bødker: Grimm II - Grumme eventyr genfotalt for gamle og unge (Grimm #2)
Maren Uthaug: En lykkelig slutning (lydbog)
Dennis Nørmark & Anders Fogh Jensen: Pseudoarbejde: Hvordan vi fik travlt med at lave ingenting
Katherine Rundell: Why You Should Read Children's Books, Even Though You Are So Old and Wise
Magdalena Hai: Den lille gyserbutik og mysteriet om de forsvundne tænder
Holly Black & Cassandra Clare: The Copper Gauntlet (Magisterium #2) (lydbog)
Mira Grant: Feed (Newsflesh #1)
Hall of Fame: Byron Erickson & Giorgio Cavazzano
Hall of Fame: Daniel Branca
Holly Black & Cassandra Clare: The Bronze Key (Magisterium #3) (lydbog)
Mira Grant: Deadline (Newsflesh #2)
Holly Black & Cassandra Clare: The Silver Mask (Magisterium #4) (lydbog)
Adam O.: Flugten fra Danmark (Den rustne verden #1)
Adam O.: Motorhjerte (Den rustne verden #2)
Lisa Aisato: Livet - Illustreret
Andy Griffiths & Terry Denton: En træhule på 13 etager (Treehouse #1)
Carina Evytt: Fuldmåne (Mørkeræd #2)
Louise Haiberg: Forenet (Død verden #4)

2 kommentarer: