Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 2. juli 2020

Juni 2020


Juni måned har på mange punkter lignet maj. Jeg har arbejdet, trænet, lavet havearbejde, besøgt familie og læst bøger. Jeg har lidt svært ved at adskille dagene fra hinanden, men det er også helt okay, da mange ting kører på rutinen lige for øjeblikket.

__________

Jeg fik læst 33 bøger i løbet af juni, hvor 6 blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 6.793 sider.
Jeg fik ikke læst alle bøger på min juni tbr, så dem må jeg lige få læst på et andet tidspunkt. Jeg fik heller ikke læst Spejlbyen af Justin Cronin (selvom den er med på billederne), så den satser jeg på at få færdiglæst her først i juli.
Jeg kom dog i mål med min serieudfordring, da jeg indtil videre har færdiglæst 12 serier. Jeg satser på at få færdiglæst endnu flere inden året er ovre.

Den længste bog jeg læste var En fortælling om sangfugle og slanger på 540 sider, mens den korteste var Ib er et æg på blot 36 sider.

De bedste læseoplevelser var mine genlæsninger af Catching Fire og Mockingjay. Jeg elsker simpelthen den trilogi. Jeg var også rigtig glad for lydbogsversionerne af Escaping from Houdini og
Capturing the Devil. Det er altså også en rigtig god serie.
Jeg vil også rigtig gerne anbefale Den dobbelte grav og andre rædsler, som er en gysende god samling af noveller.

Månedens skuffelse var uden tvivl En fortælling om sangfugle og slanger. Jeg vil ikke gå i detaljer her, men vil i stedet for uddybe det i en senere anmeldelse. Men det var altså ikke en særlig god bog.

__________

I 2020 har jeg sat mig nogle læsemål, hvor jeg gerne vil færdiglæse flere serier, læse flere digte, fagbøger og klassikere. Jeg vil derfor bruge min månedsopsamling på at gøre status over, hvor meget jeg har nået i løbet af måneden. Derudover vil det forhåbentlig gøre, at jeg ikke så let glemmer udfordringerne.

Færdiglæse 10 serier:
9. Den rustne verden af Adam O
10. Magisterium af Holly Black & Cassandra Clare
11. Stalking Jack the Ripper af Kerri Maniscalco
12. The Hunger Games af Suzanne Collins

Læse 10 digtsamlinger:
5. Ariel af Sylvia Plath
6. Samlede digte af Inger Christensen

Læse 10 faglitterære bøger:
13. Slug frøen!: Hold op med at udsætte tingene og få mere fra hånden på kortere tid af Brian Tracy
14. Litteratur af Dan Ringgaard
15. Challenge metoden af Cecilie Blaksted

__________

Sommeren er over os, og det kan mærkes. Jeg krydser fingre for dejlige dage uden at det bliver alt for varmt (og gerne med lidt regn indimellem, så min have ikke dør).
Jeg har også spændende planer for min juli læsning, som kan ses lige her.

__________


Læste bøger:
Adam O.: Ukrudt (Den rustne verden #3)
Holly Black & Cassandra Clare: The Golden Tower (Magisterium #5) (lydbog)
Brian Tracy: Slug frøen!: Hold op med at udsætte tingene og få mere fra hånden på kortere tid
David Koepp: Kold karantæne
Astrid B. Z. Madsen: Skovrå
Pernille Ørum: Blush - The Art of Pernille Ørum
Pernille Ørum: Coral - The Art of Pernille Ørum
Lars Kramhøft & Jam Aden: Frankenstine
Benni Bødker: Den dobbelte grav og andre rædsler
Lars Kramhøft: Noget frygteligt er altid lige ved at ske
Kerri Maniscalco: Escaping from Houdini (Stalking Jack the Ripper #3) (lydbog)
Suzanne Collins: Catching Fire (The Hunger Games #2)
Suzanne Collins: Mockingjay (The Hunger Games #3)
Dan Ringgaard: Litteratur (Tænkepauser #23)
Line Wenzel: Dronningernes Erindringer (Mindelandet #1) (lydbog)
Sylvia Plath: Ariel
Michael Kamp: Blodige Mary (Tænkehatten Præsenterer #4)
Lars Kramhøft: Dagbog fra Afgrunden
Marianna Coppo: Petra
Cecilie Blaksted: Challenge metoden
Kerri Maniscalco: Capturing the Devil (Stalking Jack the Ripper #4) (lydbog)
Lisa Aisato: Ib er et æg
Haddy Njie og Lisa Aisato: Om lidt sover du
Henriette Hesselholdt: Gudindens Avatar (Gudernes Krig #1) (lydbog)
Suzanne Collins: En fortælling om sangfugle og slanger (The Hunger Games #0)
Dennis Jürgensen: Sidste time
Michael Kamp: Moln - Jorden husker
R.L. Stine: Kære dagbog, jeg er død (Rædselsrummet #5)
R. L. Stine: De kalder mig uhyret
Inger Christensen: Samlede digte
Dennis Jürgensen: Gargoylens gåde
Jacob Grimm & Wilhelm Grimm & Benjamin Lacombe: Snehvide
Julie Midtgaard: Elementprøven (Sprækken til Luscuro #1) (lydbog)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar