Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 28. april 2020

O.W.L.'s Magical Readathon 2020 - uge 4


[Kaldet fra Galathea er et anmeldereksemplar fra Turbine]

Mandag d. 20. april
I dag fik jeg ikke læst særlig meget i The Final Empire. Jeg var ikke rigtig i humør til det, da jeg var en kende træt. I stedet for fik jeg trænet, arbejdet, slappet af med nogle afsnit af Westworld og YouTube, men det var nu også meget fint.

Antal O.W.L.'s bestået: 9
Antal læste sider: 2.950


Tirsdag d. 21. april
Dagen startede med træning efterfulgt af arbejde. Efter arbejde fik jeg afleveret min cykel ved cykelsmeden for at få fikset mine bremser. Derefter fik jeg læst lidt i The Final Empire og snuppet en lille lur. Efter luren læste jeg noget mere og arbejdede lidt på bloggen. Jeg spiste aftensmad tidligt og fik set de sidste to afsnit i første sæson af Westworld. Det er en virkelig fed serie, så jeg glæder mig til at starte på sæson 2. Inden sengetid fik jeg læst noget mere af The Final Empire. Jeg blev ved med at sige til mig selv bare et kapitel mere, men jeg blev nødt til at stoppe mig selv og få noget søvn, hvis jeg ville være frisk til i morgen.

Antal O.W.L.'s bestået: 9
Antal læste sider: 3.024


Onsdag d. 22. april
Endnu en dag med morgentræning og arbejde. Efter arbejde slappede jeg lidt af, og fik gået en lille tur i solskinnet. Det var en stille og rolig dag, hvor jeg ikke havde lagt alt for mange planer. Jeg fik startet på sæson 2 af Westworld og fik læst 74 sider i The Final Empire.

Antal O.W.L.'s bestået: 9
Antal læste sider: 3.098


Torsdag d. 23. april
Jeg er startet på et egentlig træningsprogram med en plan og det hele. Tidligere har jeg bare sat programmet sammen fra dag til dag, og alt efter hvad jeg lige følte for den dag. Men nu har jeg fundet et egentlig program der varer 25 dage, og jeg krydser fingre for, at jeg vil kunne mærke en forskel, når de 25 dage er gået. Det var min første dag i dag og det var hårdt, men godt.
Derefter stod den på arbejde, hvor jeg havde online møder det meste af tiden. Efter arbejde læste jeg lidt i The Final Empire og var henne at hente min cykel hos cykelsmeden. Det var dejligt at komme ud at cykle igen selvom jeg ikke havde særligt langt hjem.
Resten af eftermiddagen og en del af aften gjorde jeg rent, og fik endelig helt styr på mit kontor, hvilket var virkelig dejligt.

Antal O.W.L.'s bestået: 9
Antal læste sider: 3.142


Fredag d. 24. april
Jeg havde fri i dag, så efter træning spiste jeg morgenmad og tog ud for at handle, da mit køleskab var blevet ret tomt. Derefter læste jeg i The Final Empire og bagte cookies til i Dewey's 24 Hour Readathon som starter i morgen. Derefter læste jeg lidt igen, før jeg gik ud for at klargøre mit drivhus til en ny sæson. Det tog nogle timer, men jeg er rigtig glad for resultatet, og glæder mig til at plante agurker og forhåbentlig også vandmeloner.
Jeg havde rigtig svært ved at slippe The Final Empire, så jeg brugte faktisk det meste af dagen og natten på at læse, dog lige afbrudt af aftensmad og en film på Netflix. Det er en virkelig spændende bog, men jeg var nødt til at få noget søvn, så de 50 sidste sider må vente til i morgen.

Antal O.W.L.'s bestået: 9
Antal læste sider: 3.375


Lørdag d. 25. april
Jeg sov længe i dag, da jeg faldt temmelig sent i seng i går. Mens jeg spiste morgenmad læste jeg The Final Empire færdig og den var SÅ god. Glæder mig rigtig meget til at læse den næste bog i serien. Derefter gik jeg en tur i haven for at fjerne ukrudt fra min urtehave og nye blomsterbed, hvor der endnu ikke er plantet blomster, men det ændrer sig forhåbentlig i næste uge.
Det er også i dag at Dewey's 24 Hour Readathon starter, og der har jeg planer om at læse mine to sidste bøger til O.W.L.'s eller i hvert fald komme så langt i dem som muligt. Læs mere her.
Jeg fik læst en stor del af Bloody Bones af Laurell K. Hamilton i løbet af i dag og det var herligt at være tilbage i dette univers.

Antal O.W.L.'s bestået: 10
Antal læste sider: 3.795


Søndag d. 26. april
Jeg blev oppe længe efter min normale sengetid og fik læst Bloody Bones færdig. Det er virkelig en herlig serie indtil videre.
Da jeg havde været sent oppe sov jeg derfor også længere end normalt. Efter jeg stod op, begyndte jeg på Kaldet fra Galathea og den var virkelig spændende. Efter readathonet var ovre, lavede jeg ikke så meget andet end at se film og arbejde på bloggen. Jeg var en kende træt efter nogle intense læsedage.

Antal O.W.L.'s bestået: 11
Antal læste sider: 3.989

I uge fik jeg således læst to O.W.L.'s, og mangler derfor kun én bog, nemlig Kaldet fra Galathea, som jeg vil hygge mig med de sidste dage af april.

Charms - The Final Empire (Mistborn #1) af Brandon Sanderson
Transfiguration -  Bloody Bones (Anita Blake, Vampire Hunter #5) af Laurell K. Hamilton

Ingen kommentarer:

Send en kommentar