Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 23. september 2018

Art Bubble - Danmarks hyggeligste tegneseriefestival

I går tog jeg til Aarhus, nærmere bestemt Dokk1, for at besøge Art Bubble, som kalder sig selv for Danmarks hyggeligste tegneseriefestival. Det var bestemt også nogle meget hyggelige timer jeg tilbragte på festivalen. 

Jeg tog af sted hjemme fra rimelig tidligt om morgen, for at kunne være der klokken 10, hvor det hele startede. Jeg mødtes med en veninde, som også havde taget en veninde med, og vi havde nogle dejlige timer sammen.

Jeg havde medbragt nogle tegneserier og bøger af Peter Madsen (Valhalla) og John Kenn Mortensen (Post-it monstre) som jeg gerne ville have signeret, og det fik jeg også, hvilket var dejligt. Jeg snakkede også med andre forfattere, kunstnere og standholdere hvilket altid er sjovt.

Jeg købte ikke så meget på messen, hvilket var udemærket, da jeg købte en del på Fantasyfestivalen sidste lørdag. Faktisk blev det kun til en tegneserie, to bøger og et par postkort. Jeg var dog stærkt fristet til at købe et maleri af kunstneren Svend Høgh (han maler blandt andet Steen & Stoffer og Disney), men det må blive en anden god gang.

Stemningsbilleder fra festivalen.


Som sagt købte jeg lidt på festivalen, og jeg fik både tegninger og signeringer. Der var også nogle fine kunstprints som det var gratis og dem snuppede jeg selvfølgelig et par stykker af.

Det var min første gang på Art Bubble, og jeg vil bestemt ikke udelukke at jeg besøger festivalen en anden gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar