Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 9. juni 2019

Ghibli-a-thon tbr


I morgen starter et readathon, som jeg har set frem til at deltage i. Det er et readathon, der er inspireret af Studio Ghilbi filmene. Jeg elsker Studio Ghibli og har set de fleste af deres film, og jeg elsker bøger, så derfor er det jo helt perfekt at kombinere de to. Readathonet starter som sagt mandag d. 10. juni og slutter igen søndag d. 16. juni.

Ghibli-a-thons Twitter kan man læse mere om hvad readathonet går ud på. Der er et kort, hvor man skal vælge hvilken vej man vil følge igennem Studio Ghiblis mange film. Hver film har derudover en læseudfordring, hvor man skal læse en bog der passer til. Når man hele vejen igennem kortet, har man fået læst 6 bøger.

Jeg har selvfølgelig fundet mine 6 bøger, og jeg er spændt på hvor mange jeg når igennem. Forhåbentlig dem alle, men det kommer også an på hvor mange planer jeg for ugen og ikke mindst hvor meget havearbejde, jeg skal lave, hvis vejret er til det.

Pom Poko - læs fællesbogen
Howl's Moving Castle (Howl's Moving Castle #1) af Diana Wynne Jones (302 sider).
Dette er en af mine favorit bøger (og film), og jeg har længe haft lyst til at genlæse den.

The Wind Rises - læs en voksen romance
Som sendt fra himlen (Losing it #2) af Cora Carmack (353 sider).
Dette er en new adult serie, som jeg længe gerne har villet læse videre i, men hvor jeg simpelthen ikke har fået taget mig sammen til at gøre noget ved det. Jeg elskede den første bog, og jeg håber at denne også bliver en sjov læseoplevelse.

Ponyo on the Cliff - læs en hav-relateret bog
The Mermaid af Christina Henry (324 sider).
Jeg ved ikke så meget om denne bog andet end at den handler om en fisker, der får en havfrue i fiskegarnet, og at de derefter lever sammen. Jeg elsker historier med havfruer, så selvfølgelig skulle den med her.

Whisper of the Heart - læs en bog, hvor hovedpersonen er en bogorm
Anne of Green Gables (Anne of Green Gables #1) af L. M. Montgomery (333 sider).
Jeg har faktisk aldrig læst Annes historie, selvom jeg har set tv-serien et par gange. Men jeg elskede forfatterens Emily serie, da jeg var barn, så derfor håber jeg på, at jeg også vil komme til at holde af Anne.

Kiki's Delivery Service - læs en barndoms favorit
Hvad Dysterskoven gemte (En historie fra Kanten #1) af Paul Stewart og Chris Riddell (283 sider).
Jeg elskede denne serie, da jeg var barn. Så jeg glæder mig til at læse den igen.

Princess Mononoko - læs en bog med en stærk kvindelig hovedperson
Slayer (Slayer #1) af Kiersten White (404 sider).
Jeg elsker tv-serien Buffy - the Vampire Slayer, så derfor er jeg meget spændt på denne bog.

Jeg skal altså gnave mig igennem 6 bøger på i alt 1.999 sider på 7 dage. Det bliver spændende, at se om jeg når dem alle, men jeg glæder mig til at finde ud af det.

Deltager du i Ghibli-a-thon?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar