Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 30. juni 2020

Blind dating


Jeg kan rigtig godt lide at lave tbr lister, men som jeg har nævnt før, er jeg ikke altid så god til at følge dem. Men det skal selvfølgelig ikke stoppe mig.
Ligeledes har jeg i et stykke tid har haft lyst til at prøve noget andet med min tbr, men jeg vidste ikke helt hvad det skulle være. Men så kom jeg i tanke om alle de sorte stofposer, som jeg har modtaget i FairyLoot bokse gennem tiderne, og som jeg bare har haft pakket ned i nogle bokse. Dem kunne jeg da bruge til noget sjovt.

Jeg udvalgte derfor 25 bøger fra mine reoler, som jeg puttede ind i hver deres pose, hvorefter jeg lukkede dem. Jeg skrev derefter 25 små sedler med numre, som jeg bandt fast til hver sin pose. Det hele blev gjort helt tilfældigt, og jeg har ingen anelse om hvilken bog der er i hvilken pose. Jeg kan faktisk heller ikke rigtig huske alle de bøger, som jeg har udvalgt, så det meget spændende, når jeg skal åbne en pose. 

Ideen er at jeg i løbet af juli måned, skal tage på blind date med bøgerne. Jeg vil bruge en random number generator som udvælger hvilke bøger jeg skal læse. Når jeg så har færdiglæst én bog, vælger jeg en ny. Jeg kommer nok til at læse et par stykker af gangen for det plejer jeg. Jeg krydser fingre for, at jeg når at læse de fleste af dem, men jeg er lidt spændt, da der er nogle moppedrenge imellem.

Hvis det går godt, kan jeg nemt forestille mig at gentage konceptet på et senere tidspunkt.


2 kommentarer: