Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 23. februar 2016

Blackout af Mira Grant

"The conspiracy that rules post-zombie America is alive and well. The same can't be said of the bloggers who dared to tell the truth as they found it.

Now, with too much left to do and not much time left to do it in, Shaun Mason and his team must face mad scientists, zombie bears, and rogue government agencies - and if there's one thing they know is true in post-zombie America, it's this: Things can always get worse (fra bogens bagside)."



Blackout er sidste del af Newsflesh trilogien. Jeg har tidligere anmeldt Feed og Deadline.

Hold da op for en afslutning. Newflesh er en af de bedste trilogier jeg nogensinde har læst. Den havde alt hvad mit hjerte kunne begære inklusiv en zombiebjørn :)

Noget at det jeg er rigtig glad for ved denne serie er, at bedst som jeg tror at jeg har regnet sandheden ud, tager plottet en nyt tvist, og jeg vender siderne hurtigere og hurtigere for at kunne følge med denne nye udvikling. Den her trilogi har simpelthen taget mig med storm.

Karakterne er (stadig) meget godt beskrevet, og igen skal jeg passe på med at binde mig for tæt til dem, for jeg ved jo at ikke alle kommer ud på den anden side. (Det gør de aldrig når der er zombier involveret).

Jeg synes Blackout binder trådene fra Deadline helt fantastisk sammen, og jeg kunne såmænd også godt lide slutningen på Blackout, men jeg ville bare godt have mere. Meget mere. Og det selvom Blackout er en bog på 634 sider, så en lille bog kan man ikke kalde den. Men jeg begærede bare mere og det gør jeg stadig.
Da jeg sad med abstinenser efter at have færdiglæst Blackout fandt jeg til al held ud af at Mira Grant senere i år udgiver Rise, der er en samling af de noveller hun har skrevet i Newsflesh universet. Og den glæder jeg mig sindsygt meget til at fingerne i.

Jeg vil helt klart anbefale denne serie til alle der elsker gode, action-packed og fængslende bøger.
Jeg ved i hvert fald, at det er en serie jeg kommer til at genlæse, for jeg havde allerede lyst til det, før jeg havde vendt den sidste side i Blackout.


5/5 stjerner

Blackout (Newsflesh #3) af Mira Grant
Forlag; Orbit
Udgivet: 2012
634 sider

Ingen kommentarer:

Send en kommentar