Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 11. februar 2016

Touch of Power af Maria V. Snyder

"Avry's power to heal the sick should earn her respect in the plague-torn land of Kazan. Instead she is feared. Her kind are blamed for the horrifying diseasse that has taken hold of the nation. 

When Avry uses her forbidden magic to save a dying child, she faces the guillotine. Until a dark, mysterious man rescues her from her prison cell. His people need Avry's magic to save their dying prince (fra bogens bagside)."



Touch of Power er første del af trilogien Healer af Maria V. Snyder. Jeg har ikke før læst noget af hende, men har tit kigget på hendes bøger, og afventet det rette tidspunkt. Som så er nu.

I Touch of Power følger vi den unge kvinde Avry af Kazan, som er en healer. Avry kan heale syge og såret mennesker ved at berøre dem med hænderne og trække sygdommen eller sårene ud af deres kroppe og ind i sin egen. Da vi møder Avry er hun på flugt på tredje år, da healerne har fået skylden for en forfærdelig pest, der har hærget landet. Almindelige" mennesker slår derfor healer ihjel, når de støder på dem. Avry kan dog ikke lade være med at heale, især børn. Healing er et kald hun ikke kan ignorerer, og hun da også taget til fange. Hun bliver dog befriet af en folk mænd ledet af Kerrick, en yderst stædig mand, der er besat af at få Avry til at heale prins Ryne fra den frygtede pest.

Denne bog fangede mig fra første kapitel, og jeg var godt underholdt, da jeg læste den. Jeg kunne rigtig godt lide Maria V. Snyders beskrivelser af den verden vi befinder os i, og hvordan de forskellige former for magi virkede. Derudover er der bare et eller andet dragende ved mandshøje kødædende planter...
Avry var en interessant hovedperson, og jeg fandt sammenspillet mellem hende og nogle af de mest væsentlige bipersoner sjovt og ubesværet.

Der var dog godt nogle steder jeg rullede øjnene en gang eller to. Det skete ved de scener hvor Tohon (skurken) var med. Jeg synes at han fyldte lidt vel meget i den sidste halvdel af bogen. Jeg kunne simpelthen ikke klare hans personlighed, og at han hele tiden kaldte Avry "My dear". Jeg kunne bedre bruge ham som en truende ondskab, der lå på lur efter hovedpersonen og resten af verden i periferien. Tæt på fungerede han ikke rigtig for mig. Men man var ikke i tvivl om at han er en ond mand, der skal stoppes.

Jeg synes at Touch of Power er en virkelig god og hurtig læst fantasy roman. Og jeg kan klart anbefale den til alle, der har lyst til en spændende og magisk fortælling.
Jeg er selv spændt på, hvordan historien udvikler sig i de to efterfølgende romaner. Jeg skal helt klart læse dem. Gerne meget snart.



4,5/5 stjerner

Touch of Power (Healer #1) af Maria V. Snyder
Forlag: Harlequin Mira
Udgivet: 2014 (denne udgave) / oprindeligt udgivet 2012
392 sider

Ingen kommentarer:

Send en kommentar