Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 2. september 2018

August 2018


I august vendte jeg tilbage til arbejdet efter en dejlig sommerferie, og selvom der var meget at lave i løbet af august fik jeg faktisk også læst en hel del.
I løbet af august fik jeg læst 35 bøger, heraf blev 8 hørt som lydbog. Det blev i alt til 7.115 sider. Det blev også til 8 nyindkøbte bøger.

Den korteste bog jeg læste i august, var billedbogen Barn af bøger på blot 32 sider.
Den længste bog var A Court of Mist and Fury626 sider.

Augusts bedste læseoplevelser var Obsidio (lydbogsversionen), A Court of Mist and FuryNimonaInto the Drowning Deep samt Good Girl. Derudover er jeg i gang med at høre Tamora Pierces bøger, indtalt som lydbøger på Libby, og det er altså en sand fornøjelse. Jeg håber, de sidste serier også bliver tilgængelig, så jeg kan høre dem.

Augusts største overraskelse var Neverworld Wake. Jeg hørte den som lydbog, men den fangede mig ikke lige i starten, så jeg overvejede at opgive den. Men jeg holdt ud og den blev bedre og ganske interessant.

Der var et par skuffende læseoplevelser i august, heriblandt The End of the FXXXing World. Jeg brød mig desværre hverken om karakterne, historien eller tegnestilen, så det var en del op af bakke. Jeg har ikke set tv-serien og har umiddelbart heller ikke lyst til det efter at have læst tegneserien. Digtsamlingen Mælk og honning var ikke dårlig, men den levede heller ikke op til mine forventninger. Det var en undervældende læseoplevelse.

Jeg har ikke lagt de vilde planer for september, men jeg håber på, at komme et smut forbi Fantasy festivalen i Esbjerg. Derudover vil jeg arbejde på at komme i bund med at få skrevet mine anmeldelser, for der er jeg en del bagefter. Og så håber jeg på, at få gået nogle ture i det sprøde efterår.


Læste bøger:
Alex Alice: Siegfried (Siegfried #1)
Alex Alice: Valkyrien (Siegfried #2)
Alex Alice: Ragnarok (Siegfried #3)
Lasse Bo Andersen: En nat i monsterhuset og andre gys
Liz Pichon: Min geniale verden (Tom Gates #1)
Rupi Kaur: Mælk og honning
Amie Kaufman & Jay Kristoff: Obsidio (The Illuminae Files #3) (lydbog)
Skottie Young: Madley Ever After (I Hate Fairyland vol 1)
Skottie Young: Fluff My Life (I Hate Fairyland vol 2)
Skottie Young: Good Girl (I Hate Fairyland vol 3)
Tamora Pierce: The Woman Who Rides Like a Man (Song of the Lioness #3) (lydbog)
Mariko Tamaki: Supergirl: Being Super
Erik Hjorth Nielsen: Hvid & sort som mælk & blod
Teddy Vork: Hvor skyggen falder
Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury (A Court of Thorns and Roses #2)
Noelle Stevenson: Nimona
Tamora Pierce: Lioness Rampant (Song of the Lioness #4) (lydbog)
Stephen King: Dyrekirkegården
Aaron Blabey: Bad Guys: har en utrolig god plan (som hænger i en tynd tråd) - Episode 2
Oliver Jeffers: Barn af bøger
Værd at vide om dinosaurer
Charles Forsman: The End of the FXXXing World
Herman & Yves: Station 16
Marisha Pessl: Neverworld Wake (lydbog)
Shannon Watters: Lumberjanes Vol. 6: Sink or Swim
Henriette Rostrup: Søen
Miles Hyman: Shirley Jacksons "Lotteriet"
Mira Grant: Into the Drowning Deep (Rolling in the Deep #1)
Tamora Pierce: Sandry's Book (Circle of Magic #1) (lydbog)
Anna Skyggebjerg: Gå tur: Om glæden ved at sætte den ene fod foran den anden
Tamora Pierce: Tris's Book (Circle of Magic #2) (lydbog)
Tamora Pierce: Daja's Book (Circle of Magic #3) (lydbog)
Skottie Young: Good Girl (I Hate Fairyland vol 3)
Henriette Heyn Olsen: The Horror and Beauty of Life Itself
Tamora Pierce: First Test (Protector of the Small #1) (lydbog)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar