Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 2. oktober 2018

September 2018


[Førstelivet er et anmeldereksemplar fra HarperCollins Nordic]

Jeg havde håbet, at september ville blive en god læsemåned ligesom august, men det viste sig desværre ikke at være tilfældet, snarere tværtimod. Jeg tror, at jeg i september var på vej ned i en reading slump/læsetørke. Det er ikke fordi, jeg ikke har læst hver dag, for det har jeg. Jeg har bare læst utroligt langsomt, i forhold til mit normale læsetempo, og det har altså påvirket mit læsehumør en smule negativt. For at komme ud af læsetørken igen har jeg hørt nogle af Tamora Pierces bøger som lydbøger. Jeg elsker hendes bøger, så jeg håber, at de kan sætte gang i min læsning igen.
Flere af mine weekender har også været pænt booket op. Jeg brugte en virkelig fed lørdag i Esbjerg til Fantasyfestivalen og lørdagen efter var jeg sørme til tegneseriefestivalen Art Bubble i Aarhus. Jeg nåede også en enkelt gang i biografen for at se The Nun, som desværre ikke var så uhyggelig, som jeg havde håbet på.

På grund af min læsetørke, fik jeg som sagt ikke læst, så meget som jeg havde håbet på. Det blev nemlig kun til 14 bøger, som ikke er meget i forhold til, hvad jeg plejer at læse. 6 af bøgerne blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 4.347 sider.
Til gengæld både modtog og købte jeg en del bøger i september, så det opvejer vel hinanden. 25 nye bøger blev det til, og der er endnu flere på vej, men de dukker nok først op i oktober.

Den korteste bog jeg læste i september, var tegneserien Batman: The Dark Prince Charming Book One på blot 72 sider

Den længste bog var Terrier på hele 584 sider.

Septembers bedste læseoplevelser var Moon Called af Patricia Briggs, og jeg glæder mig så meget til at læse videre i serien.

Septembers største overraskelse var Førstelivet. Jeg synes den udviklede sig i en retning, jeg ikke lige havde set komme, og det var virkelig fedt. Jeg kunne generelt bare godt lide historien. Jeg var dog ikke helt solgt på kærlighedshistorien, men jeg bliver måske mere overbevidst, når jeg har læst den næste bog, hvem ved. Jeg glæder mig i hvert fald til læse videre.

Jeg havde som udgangspunkt ingen decideret dårlige læseoplevelser i september, men jeg vil lige kort nævne Stalking Jack the Ripper, som ikke helt levede op til mine forventninger. Den var for meget teenagekærlighedsdrama og for lidt uhyggelig mordmysterium. Hele min anmeldelse kan læses herAge of X - Hjemvendt var en anden bog, der ikke levede op til mine forventninger, men det vil jeg komme nærmere ind på i min kommende anmeldelse.

Oktober bliver en travl måned. Der sker en helt masse spændende ting på arbejdet, som jeg skal være en del af. Det glæder jeg mig til, men det giver også nogle lange dage indimellem.
Derudover skal jeg til Bogforum, som jeg glæder mig rigtig meget til.
Jeg har desuden planer om at deltage i hele tre Readathons; Spookathon, Bibreadathon (via mit arbejde) og selvfølgelig Dewey's 24 hour Readthon. Udfordringen er at de alle finder sted i den samme uge, nemlig efterårsferien, som også er en meget travl uge på arbejdet, så jeg er meget spændt på, hvordan det hele kommer til at gå. Det kan være at jeg starter på Spookathon lidt tidligere, så den og Deweys bliver adskilt fra hinanden.
Så der bliver nok at se til i løbet af måneden.


Læste bøger:
Tamora Pierce: Page (Protector of the Small #2) (lydbog)
Tamora Pierce: Terrier (Beka Cooper #1) (lydbog)
Tamora Pierce: Squire (Protector of the Small #3) (lydbog)
Kerri Maniscalco: Stalking Jack the Ripper (Stalking Jack the Ripper #1)
Tamora Pierce: Lady Knight (Protector of the Small #4) (lydbog)
Enrico Marini: Batman: The Dark Prince Charming Book One
Patricia Briggs: Moon Called (Mercy Thompson #1)
Tamora Pierce: Briars Book (Circle of Magic #4) (lydbog)
Gena Showalter: Førstelivet (Efterlife #1) (anmeldereksemplar)
Nicole Boyle Rødtnes og Bjarke Schjødt Larsen: Den store zombie bog
Dennis Jürgensen: Relief - første del (lydbog)
Suzy Wengel: Sense
Richelle Mead: Age of X - Hjemvendt
Dennis Jürgensen: Relief - anden del (lydbog)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar