Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

lørdag den 20. oktober 2018

Read-A-Thon #7 - Oktober 2018

Dette blogindlæg vil løbende blive opdateret 


[Indeholder anmeldereksemplar]

Klokken 12:17
Jeg har brugt formiddagen på de sidste forberedelser inden det hele går løs klokken 14. Jeg har fået vasket tøj, handlet det sidste og jeg har sørme også fået lavet et Readathon spread i min Bullet Journal som jeg vil bruge i løbet af de 24 timer.
Nu vil jeg finde noget frokost og se et afsnit af Buffy, for at slå ventetiden ihjel.

Klokken 13:38
Jeg vil som altid besvare Dewey's opening meme inden det hele går i gang:
1) What fine part of the world are you reading from today?
Danmark. Nærmere bestemt mit lille, hyggelige hus.

2) Which book in your stack are you most looking forward to?
Jeg er spændt på alle mine bøger i min tbr stak, men hvis jeg skal fremhæve et par af dem, vil det være Menneskekød, City of Ghosts og Sadley Never After.

3) Which snack are you most looking forward to?
Jeg har købt Kinder Chokolade og Chokofanter, som jeg ser meget frem til.

4) Tell us a little something about yourself!
Jeg er bogblogger, bibliotekar og bogelsker.

5) If you participated in the last read-a-thon, what’s one thing you’ll do different today? If this is your first read-a-thon, what are you most looking forward to?
Jeg har deltaget et par gange efterhånden, så der er ikke så meget jeg vil ændre, andet end jeg ikke vil tvinge mig selv til at læse en bog færdig, hvis den ikke fanger mig. Det er der simpelthen for kort tid til.

Klokken 14:00
Så er klokken endelig blevet 14. Den sidste times venten har næsten været uudholdelig. Min første bog bliver Menneskekød af Nick Clausen [anmeldereksemplar fra Forlaget Facet], som jeg har hørt meget godt om, så den glæder jeg mig til at læse. Det er også lidt af en tradition for mig at læse én eller flere af Clausens bøger til readathons.

God læselyst til alle!

Antal sider: 0
Antal bøger: 0

Klokken 15:08
Menneskekød er læst, og det var virkelig en fed historie. Jeg ønskede nærmest, at den var lidt længere, så jeg ikke allerede var færdig med den. 
Jeg bliver i det uhyggelige, og vil nu læse Anima af Tatiana Goldberg.

Antal sider: 151
Antal bøger: 1

Klokken 15:34
Så fik jeg slugt min anden bog. Anima er en kort grafisk roman, der har en virkelig fed tegnestil og en creepy setting. Jeg læste den første gang for en del år siden, men efter at have mødt forfatteren/tegneren til Art Bubble, var jeg simpelthen nødt til at læse den igen.
Jeg bliver i tegneserieland, for det er jeg i humør til og min næste bog bliver derfor det fjerde bind i I Hate Fairyland serien - Sadley Never After.

Antal sider: 255
Antal bøger: 2

Klokken 16:13
Den tredje bog er læst. Så vidt jeg ved er Sadley Never After sidste bind i serien om Gertrudes eventyr i Fairyland, så det var lidt vemodigt at sige farvel. Jeg vil derfor spise en snack og begynde på min n19:24æste bog. Skal bare lige finde ud af hvilken.

Antal sider: 375
Antal bøger: 3

Klokken 16:38
Valget faldt på børnebogen Sådan bliver du en tjekket zombie af Thomas Arnt & Ane Gudrun, som var hurtigt læst. Der var dog lidt for meget fokus på forslag til zombiers tøjvalg efter min smag. Det fyldte for meget og tog fokus væk fra nogle af de andre ting, der gør dig til en tjekket zombie.
Jeg tror, jeg vil læse endnu en kort bog, før jeg går i gang med at lave aftensmad.

Antal sider: 435
Antal bøger: 4

Klokken 17:53
Jeg har netop vendt sidste side af Begravelsesudstyr af Fernando Iwasaki. Det var en samling af små fortællinger, hvor gyset bliver hyldet, og det var vældig interessant at læse. Der var selvfølgelig nogle af fortællingerne, som jeg holdt mere af end andre, og der var ligeledes nogle gode overraskelser indimellem. 
Nu vil jeg begynde på at lave noget aftensmad, da jeg er ved at være godt sulten. Imens vil jeg lytte til min lydbog, som er tredje del af Relief af Dennis Jürgensen.

Antal sider: 554
Antal bøger: 5

Klokken 19:24
Så er aftensmaden spist. Imens jeg lavede den fik jeg lyttet til 19 sider i Relief. Jeg læste endnu en grafisk roman mens jeg spiste maden, nemlig Den uægte af Jesper Wung-Sung og Palle Schmidt. Det var en fremtidsfortælling med et overraskende twist og ganske fin underholdning. Nu vil jeg finde den næste bog frem.

Antal sider: 677
Antal bøger: 6

Klokken 20:05
Jeg har netop vendt sidste side i Wika og Oberons rasen af Thomas Day og Olivier Ledroit, som jeg længe har haft et øje på, men som jeg bare ikke har fået læst. Historien var en smule tynd, der manglede simpelthen noget mere kød. Til gengæld kunne jeg rigtig godt lide den farvestrålende tegnestil. Nu vil jeg kaste mig over min næste bog. Jeg trænger til noget fart over felten, så jeg tror at jeg vil begynde på Gespenst. Det kan også være, at jeg snart skal finde lidt snacks frem.

Antal sider: 757
Antal bøger: 7

Klokken 21:45
Sidste side af Gespenst er netop blevet læst, og derved er jeg nu oppe på min syvende bog. Den var virkelig spændende og fuld af gode gys. Den her serie er bare perfekt til readathons.
Jeg vil nu lave lidt popcorn og så vil jeg finde den næste bog frem.

Hvad læser du?

Antal sider: 987
Antal bøger: 8


Klokken 22:24
Når en drage drager ud af Mads L. Brynnum og Mads H. Johansen var en sød billedbog med nogle fine illustrationer og fede rim. Det var hyggeligt og underholdende læsning. 
Nu vil jeg kaste mig over endnu en grafisk roman, nemlig Dracula. Jeg læste bogen for efterhånden mange år siden nu og har i et stykke tid haft lyst til at genlæse den. Nu starter jeg med den grafiske udgave og så må vi få at se, hvornår jeg når den originale roman.

Antal sider: 1.035
Antal bøger: 9

Klokken 23:11
Så rundede jeg bog nr. 10. Jeg havde glemt at tælle en bog med tidligere, og det kan vi selvfølgelig ikke have, så derfor er det nu blevet rettet,
Bog nr. 10 var Dracula af Russell Punter fortalt som grafisk roman. Det var en fin fortolkning af den kendte klassiker. Tegnestilen måtte gerne have haft nogle flere detaljer for min skyld, men ellers var den meget fin.
Nu skal jeg så lige finde ud af, hvad der skal blive min næste bog.

Antal sider: 1.139
Antal bøger: 10

Klokken 00:55
Jeg har netop færdiglæst Fierce Fairytales and Other Stories to Stir Your Soul af Nikita Gill, og det var virkelig en skøn lille bog. Både på ydersiden, men bestemt også på indersiden. Helt sikkert en bog, jeg kommer til at læse igen.
Jeg kan mærke trætheden trænge sig på og min læsehastighed er ligeledes sat ned i tempo, så jeg vil derfor skifte sofaen ud med sengen og få lidt søvn, så jeg kan være frisk i morgen. Jeg tager helt sikkert en bog med i seng, men hvor meget jeg når at læse inden søvnen overmander mig må tiden vise.
Rigtig god læselyst til dem, der bliver oppe. Vi ses i morgen.

Antal sider: 1.300
Antal bøger: 11

Klokken 07:07
Jeg har været oppe i et kvater eller deromkring, og efter 5 timers søvn, er jeg klar til at læse igen. Jeg nåede at læse 29 sider af And the Ocean Was Our Sky inden øjnene blev for tunge. Jeg har lige taget en tur rundt i blogland, og jeg tror, at jeg nu vil finde noget morgenmad frem, inden jeg for sat mig for godt til rette.

Antal sider: 1.329
Antal bøger: 11

Klokken 08:38
Morgenmaden er spist og And the Ocean Was Our Sky er blevet læst.
Nu vil jeg kaste mig over City of Ghosts som er den sidste bog i min tbr stak. 

Antal sider: 1.458
Antal bøger: 12

Klokken 12:04
Jeg tog lige en lille powernap, da jeg godt kunne mærke at 5 timers søvn ikke var helt nok. Derefter fik jeg læst City of Ghosts færdig som var en spændende bog, og jeg glæder mig til at læse den næste bog, når den engang bliver udgivet. 
Jeg er nu nået igennem hele min tbr, og der er stadig knap to timer tilbage af Readathonet, så jeg tror jeg vil forsøge at læse Relief færdig.

Antal sider: 1.743
Antal bøger: 13

Klokken 14:00
Så er Readathonet ovre for denne gang. Jeg nåede lige at læse Relief færdig, og det var rigtig dejlig.
Det har været et rigtig godt og hyggeligt readathon. Jeg nåede at læse en del bøger, og det var jeg rigtig glad for, da jeg de sidste to uger ikke har fået læst så meget på grund af for lidt timer i døgnet. I alt blev det til 14 bøger og 1.847 sider. 
Nu vil jeg lige oriterere mig på de sociale medier og hos de andre læsere. Derefter vil jeg rydde op og gå en tur på biblioteket, samt ud at handle. Jeg trænger til noget frisk luft.
Tak til alle der har læst med her på bloggen eller som har fuldt mig på de sociale medier. Det har været virkeligt hyggeligt, og jeg glæder mig allerede til næste gang.

Antal sider: 1.847
Antal bøger: 14

Bøger læst:
Menneskekød af Nick Clausen [anmeldereksemplar fra Forlaget Facet] / 4 stjerner
Anima af Tatiana Goldberg / 4 stjerner
Sadley Never After af Skottie Young / 3,5-4 stjerner
Sådan bliver du en tjekket zombie af Thomas Arnt & Ane Gudrun / 3 stjerner
Begravelsesudstyr af Fernando Iwasaki / 3,5 stjerner
Den uægte af Jesper Wung-Sung og Palle Schmidt / 3,5 stjerner
Wika og Oberons rasen af Thomas Day og Olivier Ledroit / 2,5-3 stjerner
Gespenst af Åsa Larsson & Ingela Korsell / 4 stjerner
Når en drage drager ud af Mads L. Brynnum og Mads H. Johansen / 4 stjerner
Dracula af Russell Punter / 3 stjerner
Fierce Fairytales and Other Stories to Stir Your Soul af Nikita Gill / 4 stjerner
And the Ocean Was Our Sky af Patrick Ness / 3,5-4 stjerner
City of Ghosts af Victoria Schwab / 4,5 stjerner
Relief, tredje del af Dennis Jürgensen / 4 stjerner

30 kommentarer:

  1. Sej oversigt - har du gjort det tidligere?

    Pøj pøj med læsningen :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Nej, det er første gang at jeg har lavet en oversigt, så er meget spændt på, hvordan det kommer til at gå.

      Slet
    2. Wauw, gang i dig! Sikke en start - godt gået :-)

      Slet
    3. Jeg var heller ikke så vild med Wika-bogen. Havde håbet på lidt mere kød på, for det kunne være hyggeligt med en tegneserie-serie (!), man kunne låne på biblioteket. Jeg har en tendens til at falde for serier, der ikke kommer på de danske biblioteker, og det er jo lidt dyrt... ;-)

      Slet
    4. Jeg har det samme problem, ender også med at købe en masse tegneserier, når de ikke kan lånes på biblioteket. Jeg har dog reserveret den næste Wika bog og så håber jeg at der er lidt mere kød på den :)

      Slet
    5. Ok, ser frem til at læse, hvad du synes om nr. 2. Pøjpøj med læsningen i dag :)

      Slet
  2. Godt tænkt med et readathon spread til ens bullet journal, det havde jeg ikke tænkt så meget på. Jeg har dog min notesbog klar til at tage noter til anmeldelser :) God læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Har også en notesbog klar, men har endnu ikke taget nogle noter...
      Tak og i lige måde :)

      Slet
    2. Hold da op, der er gang i læsningen hos dig! Hvad synes du om Menneskekød? Jeg var selv helt vild med den, det er et så fedt koncept.. :)

      Slet
    3. Tak :) Jeg synes at Menneskekød var virkelig fed og spændende. Den måtte godt have været lidt længere, fordi jeg var slet ikke klar til at give slip på den. Jeg var også vild med konceptet :)

      Slet
  3. Dejligt, at du er kommet godt i gang. Jeg er lige blevet færdig med den første bog, og skal nu have valgt hvilken jeg vil læse som den næste.

    SvarSlet
  4. Hold da op, hvor er du godt igang allerede! Rigtig god læselyst :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Åh, Kinder Bueno ... Måske jeg skulle finde chokoladen frem snart .. :P

      Slet
    2. Jeg var nødt til at købe nye i går, da dem jeg havde forsvandt på mystisk vis :P

      Slet
    3. Eeeejjjj, har du også chokoladenisser derhjemme??? Jeg aner simpelthen ikke, hvorfor de altid skal spise det bedste først :P
      Og damn, du flyver derud af med læsningen - godt gået!

      Slet
    4. Det er en skandale :D
      Og tak :)

      Slet
    5. Absolut :P
      God læselyst igen idag!

      Slet
    6. Det er altså imponerende, hvor meget du har fået læst - sådan & tak for denne gang. :-)

      Slet
    7. Tak. Det er helt vildt, har selv lidt svært ved at tro at jeg nåede så mange bøger :)
      Det var rigtig hyggeligt at følge dit læsedøgn :)

      Slet
  5. Du stormer frem :) God læselyst!

    SvarSlet
  6. Ej, hvor morsomt. Jeg har også læst Sådan bliver du en tjekket zombie idag. Jeg kunne meget godt lide den, selvom zombier aldrig bliver mit yndlingsemne. Og hold op, hvor har du allerede fået læst meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det går rigtig godt i øjeblikket :) Ej, hvor sjovt. Selv elsker jeg zombiehistorier og kan ikke få nok af dem, så længe de er godt skrevet.

      Slet
  7. Rigtig god slutspurt og ÅH, hvor jeg glæder mig til, at få fingrene i Ness! Hvad synes du om den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde :) Jeg skulle lige ind i den, var lidt træt da jeg startede på den, men jeg kunne rigtig godt lide historien.

      Slet