Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 4. november 2018

Magiske Dage Odense 2018

Fredag d. 19. oktober tog jeg sammen med en kollega og en busfuld af glade muggler til Magiske Dage Odense. Det var anden gang vi var afsted, og første gang efter at festivalen ikke længere må kalde sig Harry Potter Festivalen samt bruge flere dele fra universet. Det har selvfølgelig betydet at flere af de kendte figurer, besværgelser, musikken m.m. ikke måtte bruges og at festivalen skulle nytænkes. Folkene bag festivalen har lagt et stort arbejde i at få det hele tilpasset således at nogle af tingene og aktiviteter var de samme, mens andre var helt nye. De fleste karakterer, besværgelser og lignede havde fået nye navne. Nogle fandt jeg ud af hen af vejen, mens andre stadig er lidt af en gåde. Jeg synes, at jeg manglede noget af genkendeligheden som ligger i Harry Potter universet. Flere af dem der gik rundt i gaderne var rigtig flot klædt ud, men jeg anede for det meste ikke hvem de var. Desuden synes jeg at Historiens hus var en stor skuffelse i år. Det var rigtig fedt sidste år, men i år var det kedeligt, uinspirerede og spild af Odinarer.

Lige som sidste år manglede jeg noget bedre skiltning til, hvor de forskellige ting var. Jeg lærer lige så stille Odense midtby bedre at kende for hver gang jeg er der, men der er stadig mange steder jeg ikke kender. Tingene ligger meget spredt ud over midtbyen og er nogle gange gemt ind i små sidegader, som selvfølgelig gør det meget hyggeligt, men også en kende svært at finde, når man ikke er så stedkendt.

Selvom der var nogle ting, som ikke var lige så magiske som sidste år, havde vi alligevel en god dag i Odense.
Jeg fik også taget et par billeder, dog ikke helt så mange som sidste år, men dem skal I selvfølgelig ikke snydes for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar