Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 18. november 2018

Nye bøger #41 - tilføjelser i oktober del 1


Oktober blev en måned, hvor jeg købte rigtig mange nye bøger, så derfor har jeg også valgt at dele månedens bookhaul op i to dele for nemheds skyld. I dag vil jeg derfor vise 21 af bøgerne frem. Størstedelen af bøgerne er dele af serier, som jeg enten er i gang med eller som jeg rigtig gerne vil læse. Desuden havde Saxo udsalg og jeg havde rigtig svært ved at begrænse mig.


Jeg har i et stykke tid haft lyst til at læse noget af Karen Marie Morning, så derfor har jeg købt de første to bøger i hendes fantasyserie om feer - Darkfever og Bloodfever.


En anden serie, som jeg er begyndt på er Patricia Briggs fantasyserie om Mercy Thompson. Jeg har læst det første bind, har bind 2 stående klar og valgte derfor også lige at købe bind 3 Iron Kissed, bind 4 Bone Crossed og bind 5 Silver Borne.


Jeg troede oprindeligt at Samantha Shannons serie Bone Season, var en trilogi, men jeg mener at have læst et sted at forfatteren arbejder på en fjerde bog. Så derfor krydser jeg fingre for at den komme i samme paperback udgave som jeg har købt de tre første bind i.


Jeg opdagede først John Gwynnes serie via Booktube, og da den blev rost til skyerne, var jeg selvfølgelig nødt til at finde ud af om den er noget for mig. Det lyder i hvert fald til at være en rigtig spændende fantasy serie. Serien hedder Faithful and the Fallen og består af fire bind - Malice, Valour, Ruin og Wrath.


Foruden af alle de seriebøger jeg har anskaffet mig, købte jeg også tre bøger, der alle har noget med Chris Riddell at gøre. Jeg har været stor fan af Chris Riddell lige siden jeg første gang tilbage i folkeskolen læste serien En historie fra Kanten, som han lavede sammen med Paul Stewart.
Den første bog er Neil Gaimans Art Matters, som Chris Riddell har illustreret. 100 Hugs er tegnet af Chris Riddell og består som titlen siger af 100 forskellige knus. Det er en virkelig sød bog, som jeg allerede har kigget igennem, men som jeg gerne vil nærstudere ved lejlighed.
Den tredje er Chris Riddells Poems to Live Your Life By (og som var pænt svær at tage et ordentligt billede af den dag jeg holdt photoshoot). Bogen består af en række digte som Riddell har udvalgt og hvor han selvfølgelig også har lavet illustrationer til.


Jeg købte også et par tegneserier/graphic novels i denne omgang. Den første var Patrick Ness' nyeste graphic novel, som er en form for omvendt And the Ocean Was Our Sky, som jeg læste under efterårets Readathon. Den var ganske interessant og jeg skal helt sikkert læse den igen inden jeg sætter mig til at skrive en anmeldelse.
Den anden tegneserie jeg købte jeg har læst af flere omgange, bare aldrig som en samlet bog. Det drejer sig om Don Rosas Her er dit liv, Joakim, som første gang blev udgivet løbende i Anders And bladene, som jeg har læst siden jeg var barn og indtil der blev for meget gejl og for lidt historie i bladene. Nu har jeg så endelig fået anskaffet mig den nye udgave af Her er dit liv, Joakim, og den skal jeg helt sikkert læse meget snart.


Til sidste købte jeg et box set som jeg længe har ønsket mig. Det var The Complete Calvin & Hobbes (Steen & Stoffer på engelsk) af Bill Watterson. Jeg kender selvfølgelig allerede historierne, da jeg har læst Steen & Stoffer siden jeg var barn. Det har dog altid foregået på dansk, så næste gang bliver de læst på engelsk.

Det var alt for denne gang, men anden del af bookhaulet kommer om en uges tid, så hold øje med bloggen, hvis du vil se de andre bøger jeg enten fik eller købte i oktober.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar