Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 16. juni 2019

Nye bøger #48 - tilføjelser i maj


Jeg fik købt en hel del bøger i maj, faktisk rigtig, rigtig mange, og jeg ved ikke lige hvornår jeg får tid til at læse dem alle. Men jeg er evig optimist, når det kommer til min tbr, så jeg skal nok nå på et tidspunkt.


Jeg modtog et anmeldereksemplar i maj, nemlig Jagten på Ole Lukøje som er anden bog i serien Alf & Bjørn redder verden af Sophie Souid. Jeg var vild med den første bog, så jeg glæder mig meget til at læse brødrenes næste eventyr. Tak til forfatteren for anmeldereksemplaret.


Jeg har længe ejet (og endelig fået læst) den første bog i Peter V. Bretts fantasy serie, og da jeg fandt ud af at Peter V. Brett kommer til Fantasyfestivalen i Esbjerg til september, købte jeg fluks de fire andre bøger i serien - The Desert Spear, The Daylight War, The Skull Throne og The Core. De er lidt af nogle moppedrenge, men jeg håber at få læst et par stykker af dem, hvis ikke alle inden september.


En forfatter jeg længe gerne har villet læse er Mark Lawrence og fordi jeg åbenbart ikke kan begrænse mig selv har jeg købt to trilogier af ham.
The Broken Empire der består af Prince of Thorns, King of Thorns og Emperor of Thorns.
The Red Queen's War der består af Prince of Fools, The Liar's Key og The Wheel of Osheim.
Så nu må jeg bare krydse fingre for at jeg kan lide hans romaner (ellers må jeg bare finde et andet hjem til dem), men jeg har hørt meget godt om bøgerne. De skulle være meget dyster fantasy, og det lyder virkelig som noget for mig.


Jeg fik også købt nogle flere Brandon Sandersons bøger, og han har heller ikke for vane at skrive korte bøger. Jeg købte del 1 og 2 af Oathbringer som er tredje del i serien The Stormlight Archive, samt Shadows of Self som er femte del af Mistborn serien.


Tag gaden tilbage af Sarah Engell & Sanne Munk Jensen er en udgivelse jeg har set frem til at læse. 
Jeg har også købt en samlet udgave af V. E. Schwab fantasy duologi The Dark Vault.


Jeg læste The Prince and the Dressmarker af Jen Wang sidste år, og blev så glad for den at jeg simpelthen måtte have den på min reol.


I en boghandel fandt jeg en trilogi af Mark Frostvirkelig billigt, så det kunne jeg selvfølgelig ikke stå for. Trilogien består af Paladin profetien, Alliancen og Arven.


Jeg modtog både april og majs Illumicrate boks i maj. Bøgerne var Descendant of the Crane af Joan He og Aurora Rising af Amie Kaufmann & Jay Kristoff.


Jeg købte to novellesamlinger skrevet af A. Silvestri, nemlig Fast arbejde og Sand og sten, stål og glas.


Calibat havde i slutningen af april et udsalg, hvor mange af deres bøger var meget billige, så derfor fik jeg købt en lille stak.
Jeg købte Emil Blichfeldts Jonny Nekrotic trilogi, som består af Zombiefesten, Blodbad og Showdown.


Derudover fik jeg købt Nikolaj Johansens steampunk serie, der består af Transformationsmaskinen og Moderlandets drage.


Jeg har læst flere af Patrick Leis' bøger, men jeg mangler Halloween helvedet og Julefandens hævn.


De sidste to bøger jeg har købt er Thomas Arnts Sådan bliver du en tjekket zombie og Emil & Cecilia Blichfeldts Hunden der troede den var en isbjørn.

Det var virkelig mange bøger, og nu må jeg vist hellere finde ud af om der er plads i reolen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar