Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 1. november 2018

Oktober 2018


[Menneskekød og De Dødes Tid er anmeldereksemplarer fra Forlaget Facet]

Oktober blev en rigtig god, men også virkelig travl måned. Jeg fik både læst en hel del og jeg fik sørme også oplevet en hel masse. På arbejdet var der gang i mange ting, heriblandt micro:bits workshops, kreative aktiviteter i efterårsferien, bustur til Magiske Dage i Odense, forfatterforedrag, hvor Leonora Christina Skov kom forbi (hun er fantastisk!), deltagelse i tre forskellige readathons Spookathon, Bibreadathon (via mit arbejde) og Dewey's 24 hour Readthon. Det hele blev rundet af med tre dage i København til Bogforum (som jeg vil skrive mere om her på bloggen i den nærmeste fremtid).

I oktober fik jeg læst hele 29 bøger, hvilket jeg var virkelig glad for, især når jeg tænker på hvor lidt jeg fik læst i sidste måned. Det blev til i alt 7.118 sider. Oktober blev også måneden, hvor jeg fik og købte rigtig mange nye bøger. Hele 51 nye bøger blev det til. Jeg behøver vist ikke at købe bøger resten af året, spørgsmålet er så om jeg kan lade være.

Den korteste bog jeg læste i oktober var billedbogen Når en drage drager ud af Mads L. Brynnum på 48 sider. Den længste bog var Skabt for dig af Louise O'Neill på 550 sider.


Oktober bød på flere gode læseoplevelser heriblandt Ondskabens hotelSmå onde svinDe Dødes TidMenneskekødCity of GhostsSkabt for digDen, der lever stilleAnd the Ocean Was Our Sky samt Nedtælling

Jeg var dog noget skuffet over tegneserien Wika, som jeg læste de to første bind af. Jeg var glad for den farvestrålende tegnestil og universet. Der var bare ikke særlig meget kød på historien, og det var en stor skam.

November bliver forhåbentlig ikke helt så travl som oktober, selvom jeg synes at kalenderen allerede er ved at være godt fyldt op. Jeg skal besøge Albus festivalen i Aarhus, til teater i Fredericia, besøge familie og selvfølgelig arbejde, men jeg håber alligevel at der bliver tid til at læse, slappe af og lave noget blogarbejde.


Læste bøger:
Tamora Pierce: Trickster's Choice (Daughter of the Lioness #1) (lydbog)
Stephen King: Ondskabens hotel
Leonora Christina Skov: Den, der lever stille
Åsa Larsson: Bjæren (Pax #4)
Charlaine Harris: Død indtil solnedgang (Sookie Stackhouse #1)
Tamora Pierce: Bloodhound (Beka Cooper #2) (lydbog)
John Kenn Mortensen: Små onde svin 
Peter Mouritzen: Dødningedukken
Thomas Helle: De Dødes Tid (Anmeldereksemplar)
Nick Clausen: Menneskekød (Anmeldereksemplar)
Tatiana Goldberg: Anima
Skottie Young: I Hate Fairyland, Vol. 4: Sadly Never After
Thomas Arnt: Sådan bliver du en tjekket zombie
Fernando Iwasaki: Begravelsesudstyr
Jesper Wung-Sung: Den uægte
Thomas Day: Wika og Oberons rasen (Wika #1)
Åsa Larsson: Gespenst (Pax #5)
Mads Brynnum: Når en drage drager ud
Russell Punter: Dracula
Nikita Gill: Fierce Fairytales: & Other Stories to Stir Your Soul
Patrick Ness: And the Ocean Was Our Sky
Victoria Schwab: City of Ghosts (Cassidy Blake #1)
Dennis Jürgensen: Relief - tredje del (lydbog)
Dennis Jürgensen: Relief - fjerde del (lydbog)
Louise O'Neill: Skabt for dig
Seanan McGuire: Carniepunk: Daughter of the Midway, the Mermaid, and the Open, Lonely Sea (lydbog)
Tamora Pierce: Trickster's Queen (Daughter of the Lioness #2) (lydbog)
Thomas Day: Wika og de sorte feer (Wika #2)
Teri Terry: Nedtælling (Mørkt stof #1)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar