Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 5. november 2018

Sadly Never After af Skottie Young

"What started as a normal, everyday, child-sucked-into-a-magical-land-to-fulfill-an-inane-quest has changed Fairyland forever. In the continuation of SKOTTIE YOUNG'S saccharine fantasy-satire, Gertrude hands over the spotlight to Larry, Duncan Dragon, and some of Fairyland's other supporting cast, misfits, and forgotten threats."




Under efterårets readathon fik jeg endelig læst det fjerde og sidste bind i I Hate Fairyland med titlen Sadley Never After. Det udkom i september, hvor jeg forudbestilte det og så har jeg ellers ventet på at det blev readathon tid, så jeg kunne læse det. Det blev til en lidt blandet læseoplevelse.

Jeg var rigtig glad for at være tilbage i universet, som jeg synes er fedt gennemført og interessant at læse om. Derudover endte Good Girl med en cliffhanger, så jeg var selvfølgelig nødt til at vide, hvad der ville komme til at ske. Det starter også mægtig godt ud. Gertrude er endt i helvede og må lide alverdens pinsler for at bøde for sin opførsel i livet. Imens er der en ny ondskab der truer med at udslette Fairyland og alle dens beboer. Den eneste der kan stoppe denne trussel? 10 point, hvis du kan gætte den udvalgte...

Det var en lidt bittersød oplevelse at læse det sidste bind i I Hate Fairyland serien, for på den ene side bliver der bygget så meget op til en episk afslutning på hele sagaen, som ikke helt bliver opfyldt efter min mening. Vi bruger nemlig rigtig meget tid og sider på bikarakterer og dermed ikke nok tid på Gertrude efter min mening. Det er jo det sidste album og derfor havde jeg forventet at hun ville være med på flere sider. Det bliver også lidt meget superhelteagtig efter at Gertrude for givet flere kræfter af et magisk råd, så hun kan banke den nye ondskab. Jeg havde nok håbet på en lidt anden løsning, der havde passet mere til Gertrudes karakter. Hele historien går lidt for hurtig efter min mening og man kunne måske have dvælet lidt mere undervejs. Når det nu er sagt kunne historien heller ikke have sluttet på en anden måde end den nu engang gjorde. Det er en slutning, der passer helt perfekt til historien og karaktererne.

Tegnestilen er som altid virkelig farvestrålende og en stor fornøjelse for øjnene. Det er stadig noget af det jeg bedst kan lide ved serien. Det er som at være fanget inde i en farvestålende slikbutik, hvor du gerne vil spise alt slikket, men samtidig ved at det højst sandsynligt vil være en meget dårlig ide.

Sadley Never After var et bittersødt farvel til Fairyland, men det var heller ikke et farvel jeg ville have undværet. Jeg har læst rygter om at forfatteren måske vender tilbage til Fairyland på et tidspunkt. Hvis det viser sig at blive sandt håber jeg at det bliver en spin-off fortælling med eksempelvis Duncan Dragon, og ikke Gertrude, da jeg føler at hendes historie har nået sin naturlige slutning og det vil være synd af ændre slutningen at Sadley Never After, som stod så stærk efter endt læsning.


3,5/5 stjerner

Titel: Sadly Never After
Forfatter: Skottie Young
Serie: I Hate Fairyland #4
Sprog: engelsk
Forlag: Image Comics
Udgivet: 28. august 2018
ISBN: 9781534306806
Sideantal: 120

Ingen kommentarer:

Send en kommentar