Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 1. marts 2020

Februar 2020


[Om at skrive er et anmeldereksemplar fra Hr. Ferdinand // Akkanas Gåde er et anmeldereksemplar fra Tellerup]

Februar nærmest drukende i regn, og jeg melder mig til koret af folk, der har fået nok af al den regn. 
Foruden arbejde havde jeg en formiddag besøg af en god veninde, og vi havde nogle hyggelige timer.
Jeg deltog i Tome Topple Readathon.
Jeg fik set The Witcher, og påbegyndt Stanger Things og Locke & Key, som jeg helt klart skal have set mere af ved lejlighed.
Jeg påbegyndte også en omrokering af mine bøger, og jeg er endnu ikke færdig med det. Så det håber jeg, at jeg bliver i løbet af marts.

__________

I februar fik jeg læst 18 bøger, hvoraf 4 blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 4.400 sider. Det blev også til fem nye bogindkøb i løbet af måneden.

Den længste bog jeg læste var Kvadrantiderne af Nanna Foss på 700 sider, mens den korteste var Den fantastiske bogslugerdreng af Oliver Jeffers på 36 sider

Februar bød på nogle rigtig gode læseoplevelser, både nye og gamle, heriblandt Down Among the Sticks and BonesCircus of the DamnedKvadrantiderneOm at skrive og Akkanas Gåde.

Darkdawn var månedens store overraskelse. Jeg havde forventet en episk afslutning, men var også bange for at blive skuffet. Men det blev jeg heldigvis ikke, og det var en fantastisk læseoplevelse, og jeg har så meget lyst til at læse den igen.
Jeg blev også overrasket over, hvor vild jeg blev med The Witch Doesn't Burn in This One. Jeg kunne godt lide den første digtsamling, men jeg er endnu mere vild med denne.

Jeg fik også læst Valhalla i Nye Hænder, men den var jeg desværre ikke særlig vild med. Det er et hyldest album i forbindelse med tegneseriens 40 års jubilæum, hvor en række forfattere og tegnere har lavet deres bidrag. Nogle af bidragene synes jeg var ganske fine, men det fleste fandt jeg uinteressante og kedelige.

__________

I 2020 har jeg sat mig nogle læsemål, hvor jeg gerne vil færdiglæse flere serier, læse flere digte, fagbøger og klassikere. Jeg vil derfor bruge min månedsopsamling på at gøre status over, hvor meget jeg har nået i løbet af måneden. Derudover vil det forhåbentlig gøre, at jeg ikke så let glemmer udfordringerne.

Færdiglæse 10 serier: 
2. The Nevernight Chronicle af Jay Kristoff

Læse 10 digtsamlinger:
3. The Witch Doesn't Burn in This One af Amanda Lovelace

Læse 10 faglitterære bøger:
4. Den lille bog om mindfulness af Patrizia Collard
5. Den lille bog om vejrtrækning af Una L. Tudor
6. Den lille bog om indre ro af Ashley Davis Bush
7. Om at skrive af Stephen King

__________

Jeg krydser fingre for at vi får flere solskinstimer i marts (eller i hvert mindre regn), for jeg savner at gå lange ture, og det er altså bare lidt sjovere, når det foregår i tørvejr.
Jeg har også planer om at blive færdig med mit hjemmebibliotek, så jeg igen kan finde mine bøger.



Læste bøger:
Seanan McGuire: Down Among the Sticks and Bones (Wayward Children #2) (lydbog)
Valhalla i Nye Hænder (Valhalla, #0.5)
Oliver Jeffers: Den fantastiske bogslugerdreng
Sandra Schwartz: Livets kilde (Zombiehunden #1)
Åsa Larsson & Ingela Korsell: Pestmageren (Pax #7)
Laurell K. Hamilton: Circus of the Damned (Anita Blake, Vampire Hunter #3)
Melissa Albert: The Hazel Wood (The Hazel Wood #1) (lydbog)
Boris Hansen: Akkanas Gåde (Panteon-sagaen #2) (anmeldereksemplar) (lydbog)
Hanne Kvist: Drengen med sølvhjelmen
John Kenn Mortensen: Fribryderen
Nanna Foss: Kvadrantiderne (Spektrum #4) (lydbog)
Dy Plambeck: Til min søster
Patrizia Collard: Den lille bog om mindfulness : mindre stress og mere indre ro på bare 10 minutter om dagen
Una L. Tudor: Den lille bog om vejrtrækning : kom i bedre kontakt med din vejrtrækning med simple øvelser
Ashley Davis Bush: Den lille bog om indre ro : mindre angst og mere ro med simple øvelser
Stephen King: Om at skrive (anmeldereksemplar)
Jay Kristoff: Darkdawn (The Nevernight Chronicle #3)
Amanda Lovelace: The Witch Doesn't Burn in This One (Women Are Some Kind of Magic #2)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar