Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 2. februar 2018

Januar 2018


Januar var en måned, hvor jeg startede på arbejde igen efter en dejlig juleferie. Der sker en masse spændende for tiden, og det er rigtig dejligt.
Angående mit hus er der også ved at ske en masse ting. Jeg er i gang med at få lagt nyt gulv flere steder. I gangen og soveværelset er gulvet på plads, mens biblioteket er påbegyndt og kontoret på ventelisten. Kontoret har som det eneste fået malet væggene (det blev gjort sidste år), mens de andre rum skal have en tur, så snart alt gulvet er lagt. Det har så betydet at alle mine ting står inde i stuen, og at jeg sover i min seng. Det er ganske fint og faktisk også hyggeligt, men jeg glæder mig også til at det hele er færdigt, så jeg kan flytte mine ting på plads igen.
Det betyder også at jeg ikke altid har så meget energi, når jeg kommer hjem fra arbejde, så jeg er lidt bagefter med mine anmeldelser, men jeg håber at få samlet op dem i løbet af de næste par uger.
Jeg havde også en rigtig hyggelig fødselsdag, der blev fejret hjemme hos familien. Alt i alt var januar en rigtig god start på 2018, og jeg er spændt på at se hvad resten af året bringer.


Januar var en rigtig god læsemåned, hvor jeg fik læst 20 bøger på i alt 4.923 sider. Af de 20 bøger blev 8 af dem hørt som lydbøger.
13 nye bøger fandt vejen til min pt. ikke eksisterende bogreoler.

Januars korteste bog var billedbogen Og de onde lo - amoralske fabler på blot 32 sider.

Januars længste bog var Harry Potter and the Goblet of Fire på 636 sider.

I januar startede bogklubben også op igen og vi havde læst Hvor der er vilje, som var en ok læseoplevelse, men jeg manglede lidt mere følelsesmæssig forbindelse til karakterne. Til næste gang skal vi læse Min mor siger, som jeg faktisk har læst for nogle år siden, så det bliver spændende at finde ud hvad jeg synes om bogen ved anden gennemlæsning.

Januars bedste læseoplevelse var der flere af, både blandt nye bøger og genlæsninger. Jeg nævner i flæng BlårFrom Bad to CursedAn Ember in the AshesRed RisingHarry Potter and the Prisoner of Azkaban og Harry Potter and the Goblet of Fire.

En af de største overraskelser i januar var Monstre. Jeg havde slet ikke forventet at historien ville tage sådan en drejning, men mere om det i min anmeldelse af den. Theodore Tate bøgerne, som jeg hørte som lydbøger, var også ganske overraskende. De var mere brutale end jeg lige havde ventet, ikke at jeg havde noget imod det, men jeg blev overrasket flere steder.

Februar står som sagt på mere husarbejde, men udover det, håber jeg på at få arbejdet lidt mere intens med bloggen og selvfølgelig få læst nogle gode bøger. Jeg vil også gerne til at dyrke noget yoga og andre træningsøvelser hjemme inden jeg begynder til fitness igen.


Læste bøger:
Paul Cleave: Dybet (Theodore Tate #1) (lydbog)
J. K. Rowling: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (lydbog)
Ellen Holmboe: Og de onde lo - amoralske fabler
Paul Cleave: Samleren (Theodore Tate #2) (lydbog)
Pierce Brown: Red Rising (Red Rising #1)
Cline Ernest: Ready Player One - Spillet om OASIS (lydbog)
Winter: A Folio Anthology
Katie Alender: From Bad to Cursed (Bad Girls Don't Die #2)
Åsa Larsson & Ingela Korsell: Mylingen (Pax #3)
Nick Clausen: Mareridt & Myrekryb 3 (anmeldereksemplar)
Louise Haiberg: Monstre (Død verden #1)
J. K. Rowling: Harry Potter and the Goblet of Fire (lydbog)
Paul Cleave: Slagtehuset (Theodore Tate, #3) (lydbog)
Joe Hill: Locke & Key - Small World 
Joe Hil: Locke & Key - Heaven and Earth
Richard Kadrey: Lucifer, Volume 3: Blood in the Streets
Hugh Howey: Blår (Silo #1) (anmeldereksemplar)
Jeffrey Archer: Hvor der er vilje (Cliftonkrønikerne #1) (størstedelen hørt som lydbog)
Karsten Mungo Madsen: Scrapbogen
Sabaa Tahir: An Ember in the Ashes (An Ember in the Ashes, #1) (lydbog)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar