Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 17. april 2018

The Siren af Kiera Cass

"Kahlen is a Siren, bound to serve the Ocean by luring humans to watery graves with her voice, which is deadly to any human who hears it. Akinli is human—a kind, handsome boy who's everything Kahlen ever dreamed of. Falling in love puts them both in danger . . . but Kahlen can't bear to stay away. Will she risk everything to follow her heart?"


Kahlen er en underskøn sirene, der med sin fortryllende sang leder mennesker til deres våde grav. Kahlen var selv et menneske engang, men hun var sammen med sin familie ombord på et skib, der forliste. Kahlen ønsker ikke at dø sammen med resten af skibet, og hun får derfor tilbuddet om at blive en sirene i 100 år, hvorefter hun vil blive sat fri og blive menneske igen. Det eneste hun skal gøre er at tjene Havet ved at synge. Dette gør hun i 80 år sammen med sine sirenesøstre, men hun har det ikke nemt ved at synge mennesker til deres død, og da hun en dag møder drengen Akinli kommer hun blot i endnu mere tvivl om det hun gør, er det rigtige.

Jeg kunne virkelig godt lide sammenholdet mellem de fire sirener. De opførte sig som søstre, der virkelig elsker hinanden og vil gøre alt for hinanden. Det måtte der gerne have været endnu mere af i historien efter min mening. Kahlen har også et meget specielt forhold til Havet, som jeg også fandt meget interessant, og som jeg gerne ville have fyldte lidt mere.

Det der fyldte i romanen var derimod Kahlens og Akinlis kærlighed. Og det er som sådan fint nok, da en af Kalhens store ønsker er at blive forelsket, blive gift og starte en familie. Men det har selvfølgelig ikke kunne lade sig gøre, når hun er en sirene.
Jeg synes desværre at Kahlen og Akinlis kærlighed var lidt for insta-love-agtig efter min smag. Det går lidt for hurtigt med det hele i starten. Heldigvis kommer de til at mødes lidt flere gange og deres forhold får dog også mere kraft bag sig. Men de vandt mig aldrig rigtig over. Jeg ville gerne have set Kahlens forhold til sine sirenesøstre og Havet endnu mere udfoldet end det blev.

The Siren er en sød lille fortælling, der til tider bliver lidt for lyserød. Den er fin underholdning til en varm sommerdag, hvor man er i humør til en kærlighedshistorie imellem et mytologisk væsen og et menneske.

(Hvis man vil have en historie, hvor sirenerne ikke hungrer efter kærlighed, men derimod efter menneskekød, kan jeg anbefale Into the Drowning Deep af Mira Grant. Det er en virkelig fed historie - anmeldelse kommer snart).


3/5 stjerner

Titel: The Siren
Forfatter: Kiera Cass
Serie: -
Sprog: engelsk
Forlag: HarperCollins
Udgivet: 26. januar 2016 (denne udgave) / oprindelig udgivet 1. juli 2009
ISBN: 9780008157937
Sideantal: 330

Ingen kommentarer:

Send en kommentar