Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 29. juni 2018

Mid Year Book Freak Out tag


Jeg besvarede spørgsmålene fra Mid Year Book Freak Out tag sidste år, og nu er det på tide at besvarer dem igen. Jeg tagger alle dem, der har lyst til at besvare spørgsmålene.

Jeg har i skrivende stund læst 123 bøger. Der har været en del nye, men 2018 har også budt på en del genlæsninger af nogle gode bøger.

Og til spørgsmålene:

#1: Best book you’ve read so far in 2018
Jeg har indtil videre givet 11 bøger 5 stjerner på Goodreads. Af dem har hele 7 været genlæsninger. De 4 ikke-genlæsninger var As Dead As It Gets, Obsidio, Feedback og De dødes skib. Og jeg kan ikke rigtig vælge, hvilken der var den bedste. Jeg har også læst nogle ret gode 4 stjerners bøger i første halvdel af 2018.

#2: Best sequel you've read so far in 2018
Igen vil jeg nævne ObsidioFeedback og De dødes skib, som alle var rigtig fede bøger i hver deres serier.

#3: New release you haven't read yet, but want to
Der er så mange bøger, jeg gerne vil læse! En af dem er The Surface Breaks af Louise O'Neill, som er en genfortælling af Den Lille Havfrue. Den er på min sommer TBR, og jeg har rigtig store forventninger til den.

#4: Most anticipated release for the second half of the year
Jeg har faktisk ikke rigtig undersøgt, hvilke bøger, der udkommer til efteråret, så jeg har ikke rigtig et svar til dette spørgsmål.

#5: Biggest disappointment
Jeg havde forventet at The Walking Land af Callie Bates ville være starten på en helt ny fantastisk fantasy serie, da jeg fandt den som lydbog, men hold nu op, hvor var den kedelig. Jeg måtte tvinge mig selv til at høre den færdig, og det var rent ud sagt spild af tid.

#6: Biggest surprise
Blår af Hugh Howey. Den var virkelig fed og havde nogle gode plot twists.

#7: Favourite new author (Debut or new to you)
Julie M. Day. Jeg læste Den halves arv - Grænsen til Trafallas #1 her i år, og jeg er spændt på hvad hun finder på i den næste bog Skyggen fra Nord.


#8: Newest fictional crush
Nik fra Obsidio.

#9: Newest favourite character
Ash fra Feedback og Magnus Chase fra De dødes skib.

#10: Book that made you cry
Jeg kan ikke rigtig huske om nogle bøger, har fået mig til at græde i år, men Obsidio og Feedback har været tæt på.

#11: Book that made you happy
Min genlæsning af Wild Magic af Tamora Pierce. Det er en af mine ynglingsserier fra min barndom, og jeg elsker simpelthen Daine og Numair.

#12:  Favourite book to film adaptation you saw this year
Jeg vil lige starte med at fortælle om den værste filmatisering jeg har set i år. Sammen med en kollega skulle jeg se Ready Player One i biografen, og jeg havde pænt store forventninger til den, da jeg er rigtig glad for bogen. Men filmen var godt nok et værre makværk og 2½ timer jeg aldrig får igen.
Til gengæld har jeg set tv-serien Big Little Lies baseret på bogen ved samme navn, og det var virkelig god. Jeg har endnu ikke læst bogen, men det skal jeg helt klart nu.

#13:  Favourite review you've written this year
Jeg har ikke rigtig nogen favoritter blandt mine anmeldelser.

#14: Most beautiful book you've bought so far this year (or received)
The Surface Breaks af Louise O'Neill.


#15: What books do you need to read by the end of the year
Alle mine ulæste bøger. Det er et realistisk mål... eller ikke helt. Der er rigtig mange bøger jeg gerne vil læse, og jeg kunne liste dem alle her, men det vil blive rigtig lang og temmelig kedeligt. Jeg vil i stedet for forsøge at lade være med at stresse mig selv over at få læst bøgerne og så i stedet for nyde dem, mens jeg læser dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar