Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 5. maj 2016

Fridag = læsedag


Jeg har haft fri i dag. Jeg skal godt nok på arbejde i morgen, men så har jeg fri i weekenden, så det betyder mere læsetid. I starten af ugen lagde jeg planer for hvad jeg skulle nå at lave i dag. Men i morges smed jeg dem alle ud af vinduet og fokuserede på at slappe af. Og hvordan slapper jeg bedst af? (ledende spørgsmål!) Det gør jeg ved at læse :)

Før jeg begyndte min læsedag så jeg dog først afsnit 4 af Stolthed og Fordom. Jeg elsker virkelig den tv-serie, og kunne sagtens have set de to sidste også, men jeg vil gerne strække oplevelsen og forventningens glæde lidt ud.

Jeg startede med at færdiglæse Happily Ever After af Kiera Cass. Den indeholdte noveller fra The Selection serie, og det var et rigtig kært gensyn med nogle af hovedkaraktererne. Novellerne er fortalt fra forskellige vigtige personers synspunkter, og det var ganske interessant at få fortalt de samme historier fra andre vinkler. Jeg glæder mig så meget til at læse The Crown, når jeg engang modtager den.


Det næste jeg kastede mig over var bind 4 i Locke & Key serien af Joe Hill og Gabriel Rodriguez Keys to the Kingdom. Da jeg havde vendt den sidste side spang jeg fluks videre til bind 5 Clockworks. Og da jeg havde slugt den kastede jeg mig frådende (eller næsten da ;)) over det sidste (the horror!) bind Alpha & Omega. Den knuste mit hjerte på en fantastisk måde, og jeg fældede endda en tåre eller to. Jeg er skuffet over, at jeg ikke har mere Locke & Key til gode, for det er simpelthen en fantastisk vidunderlig graphic novel serie. Jeg vil anbefale den til alle!


Mit næste læseprojekt er tredje og sidste bind i The Black Magician Trilogy - The High Lord af Trudi Canavan. Jeg læste de første to bind først på året, og kunne godt lide dem, men jeg kom bare aldrig rigtig videre. Jeg ved ikke hvorfor, for jeg vil rigtig gerne vide hvad det ender med. Men nu er tiden kommet! Jeg vil starte på den i aften og læse videre på den i weekenden.


Dette har ikke rigtig noget at gøre med min læsning (og dog - de skader bestemt ikke min læselyst), men jeg har (endelig) modtaget tre nye t-shirts fra Out of Print. De er alle boglige t-shirts, og jeg er især vild med den med citatet af Hermione Granger. Den er bare så rammende!
"When in doubt go to the library"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar