Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 22. november 2023

Bogforum 2023


Det er ved at være et godt stykke tid siden Bogforum, og jeg havde alle planer om at få skrevet om turen, mens den stadig var i frisk erindring, men det kom så ikke til at ske af flere grunde, så derfor vil jeg forsøge at lave et lille recap ca. tre uger efter jeg var afsted.
Jeg var afsted lørdag og søndag, men hvis jeg skal afsted igen næste år (hvilket jeg håber), vil jeg gerne være der alle tre dage.
Jeg var måske ikke så overvældet af programmet i år, men det gav noget mere tid til at gå rundt blandt standene og suge indtryk til mig. De fleste foredrag jeg hørte var heldigvis rigtig gode, men som altid lå dem jeg gerne ville høre oveni hinanden, men jeg nåede det jeg nåede.

FOREDRAG


Jeg hørte Kenneth Bøgh Andersen fortælle om Dracula genfortalt. Det var spændende at høre lidt om hans proces og forhold til den kendte greve. Han er en virkelig god formidler og forfatter, så jeg er meget spændt på romanen.


Jeg hørte en lille smule af Inspiration - ven og fjende, som var en samtale mellem Julie Midtgaard, Line Wenzel og Henriette Hesselholdt, og hvordan og hvor de får deres inspiration fra, og det til tider kan være et tveægget sværd.


Derefter hørte jeg mit must-see foredrag, som var med Siri Pettersen og Malene Sølvsten, hvor de fortalte om deres bøger og de nordiske myter.


Jeg hørte endnu en paneldebat, denne gang under titlen Romance er tilbage. Forfatterne var Sara Ejersbo, Sarah von Essen og Louise H.A. Trankjær, og de havde en spændende snak om hvordan romancegenren har det i Danmark.


Om søndagen hørte jeg en debat om science fiction - genrelitteraturens genkomst, som dog kun formåede at kredse i overfladen selvom de havde 45 min. 


Dernæst hørte jeg Ian Livingstone (i den blå skjorte), og det var meget spændende. Jeg er ikke selv vokset op med Sværd og Trolddom bøgerne, men jeg fik helt lyst til at prøve dem efter at have hørt ham.


Jeg sluttede søndag af med at høre John Kenn Mortensen fortælle om hans nyeste bog, og det var ligeledes en fin snak.

STEMNINGSBILLEDER


INDKØB

Jeg fik (selvfølgelig) købt nogle bøger, og jeg gik helt amok i notesbøger.


Turbine var søde at give mig en skøn goodiebag, som indeholdte disse lækkerier. 


Ellers var dette mit haul, og jeg vil vise bøgerne frem i novembers bookhaul.

Alt i alt var det en rigtig fin weekend, selvom jeg var en kende træt efter det hele var overstået, men det er nok at forvente, når man sådan bruger en weekend i bøgernes tegn :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar